3 942 035 läst ·
20 127 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jag antar att en sån där maskin bara fungerar med en sorts borr? Typ metallborr? När jag tittar på mina Famag träborr så undrar jag hur en sådan maskin ska kunna slipa dem?Björn Melander skrev:
@Pysslarn
Jag tycker den funkar förvånansvärt bra. Jag har alltid slipat borr på bänkslipen och tyckt att jag fått till det hyfsat bra med vinklar och så men med denna maskin blir det bättre geometri. Enkel att använda och som sagt 50 borr på mindre än två timmar. Mindre dimensioner är lite bökiga att spänna upp dock. Helt klart värt pengarna. Köpte den på kampanj hos Hylte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Dessa går inte att slipa på DD. Bara 118 och 135 grader.
Kommit lite längre på pallen! Gillar mer o mer att gänga maskinskruv direkt in i hårdträ. Fungerar klockrent och känns bättre än träskruv och man slipper mecka med rampamuffar.
Sitsen var tänkt att bli i valnöt men det jag hade hemma räckte inte riktigt till en tillräckligt stor sits. Fick bli en askbit i mitten. Tycker det blev bra faktiskt!
Sitsen var tänkt att bli i valnöt men det jag hade hemma räckte inte riktigt till en tillräckligt stor sits. Fick bli en askbit i mitten. Tycker det blev bra faktiskt!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag täljer pinnar till en knoppbräda. Istället för att sitta ensam i källaren tog jag med alla 14 pinnar och hinken så kunde jag sitta och tälja samtidigt man pratar med sambon...Hemmakatten skrev:
När damen varit på utflykt o köpt med sig hem världens dyraste lilla skylt o det visar sig att vitlackad mdf inte är magnetiskt...
Ja, då har man två val, köpa en helt ny diskmaskin med magnetisk front eller modda den befintliga.
Sagt o gjort, 3st tjocka neodymmagneter infrästa på baksidan av luckan. Fräs istället för borr då jag behövde ha dom så nära utsidan det bara gick o då finns det inte utrymme för nån borrspets. Gjorde hålen så jag hade ca 0.8mm gods kvar. Epoxi för faststättning och fyllnad av hålen så det inte kommer in fukt i mdf'en.
Ja, då har man två val, köpa en helt ny diskmaskin med magnetisk front eller modda den befintliga.
Sagt o gjort, 3st tjocka neodymmagneter infrästa på baksidan av luckan. Fräs istället för borr då jag behövde ha dom så nära utsidan det bara gick o då finns det inte utrymme för nån borrspets. Gjorde hålen så jag hade ca 0.8mm gods kvar. Epoxi för faststättning och fyllnad av hålen så det inte kommer in fukt i mdf'en.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag undrar mest om det står: ”Sätt på mig när jag är full” på andra sidan skylten!Ola C skrev:
När damen varit på utflykt o köpt med sig hem världens dyraste lilla skylt o det visar sig att vitlackad mdf inte är magnetiskt...
[bild]
[bild]
[bild]
Snygg lösning hursomhelst!