4 130 414 läst ·
21 103 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det står Felder på det, ett bakre kutterskydd som är byggt av 5cm ledade segment. Så det viker sig efterhand som det hamnar ute i luften. Lyckas tyvärr inte surfa fram det.V vectrex skrev:
Edit. Diskuterats förut https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-340#post-3095394
Snyggt! I vilket av skåpen skall du ha alla kasserade slangklämmor och felkonstruerade spännband?Ola C skrev:
Smashat sönder alla gamla skänklådor och byggt en krage i hörnan där jag bara ska kunna slänga ner verktygen.
[bild]
[bild]
sorry @Frustrator men sen kom @Daniel_N på besök, en snickargubbe med ännu större skägg o då bestämdes det tydligen att det skulle va nya lådor.
Nu e det så finurligt ordnat att hyveln har full vägg till vägg längd, mellan avloppsrör o lådor. Ser ut som mycket space bakom den men när man fäller upp borden o den där boaormen ska tämjas så är det inte så mycket jag förlorat på att flytta ut den en bit.
Edit. Ska såklart dit fyra lådor till, hann inte mer idag.
[bild]
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Provat blästern från Lidl. Kan först och främst konstatera att det inte är en bra inomhusaktivitet. Bortsätt från detta fungerar den ok, lätt att komma åt där andra metoder har det svårt. Det jag saknar är ett litet smalt punktmunstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Kanske ska sälja maskinen? 
Polerat träskaft, som jag visat tidigare i tråden. Fick hem massa polergrejer igår. Handslipat till ca 1300 korn och oljat. Sen tre olika skivor och medel/vax.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto