T Toddbertuzzi skrev:
är själva stoppet!
Och jag förstod det som att Pysslarn tagit bort själva stoppfunktionen.. ;)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Och jag förstod det som att Pysslarn tagit bort själva stoppfunktionen.. ;)
Nu blir det väldigt off topic.

När jag var ung i 15-års åldern lurades en kille att fixa sina gnisslande trumbromsar med att använda oljekannan. Han upptäckte snabbt att gnisslet visserligen försvann men...

nanowire nanowire skrev:
Hittade två gamla omklädningsskåp för ett tag sedan. Nu har jag punktat fast de nybockade hyllorna i den första som får bli sonens garderob. I övrigt har jag bara tagit bort rost med Pysslar-grogg/stålborste och sprayat med mattlack. Och byggt en plåtbock. Vad är det man säger; ge mig en dag att fälla ett träd så spenderar jag 8 timmar med att slipa yxan :p
[bild] [bild] [bild]
Det där är ju drömmen... synd bara att frugan har nolltolerans för mina ”Ernst”-fjanterier. :) Blir sjukt coolt.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det där är ju drömmen... synd bara att frugan har nolltolerans för mina ”Ernst”-fjanterier. :) Blir sjukt coolt.
Köpte dem i norrland för ett par hundralappar, där värderas inte ”gamalt skrot” heller så högt. Lite nedåt landet brukar de ligga på tusenlappar :)

nanowire nanowire skrev:
Köpte dem i norrland för ett par hundralappar, där värderas inte ”gamalt skrot” heller så högt. Lite nedåt landet brukar de ligga på tusenlappar :)
OK, definiera "Norrland". Gävle eller Kiruna? Eller kanske någon ort däremellan? Är väl typ 110 mil mellan dessa städer...

T Toddbertuzzi skrev:
OK, definiera "Norrland". Gävle eller Kiruna? Eller kanske någon ort däremellan? Är väl typ 110 mil mellan dessa städer...
Tyvärr, törs inte precisera närmare än Jämtland, vill inte avslöja min skrotlangare ;)
Nejdå, men jag tror gränsen kanske snarare går mellan storstad och landsbygd, i Östersund eller Kiruna är nog prisnivån liknande Uppsala och Göteborg.

Barn målar en rosa arbetsbänk av trä utomhus, med öppen färgburk och pensel i handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dottern ville också ha en arbetsbänk i snickarboa så vi byggde en tillsammans av spillvirke. :)
Måla fick hon göra själv:rofl:

• Gilla
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tyvärr, törs inte precisera närmare än Jämtland, vill inte avslöja min skrotlangare ;)
Nejdå, men jag tror gränsen kanske snarare går mellan storstad och landsbygd, i Östersund eller Kiruna är nog prisnivån liknande Uppsala och Göteborg.
Jag tror att utrymmet folk har tillgång till spelar en stor roll här. Har man en lada att ställa ut skit i behöver man inte kränga på blocket, vilket man gör på en gång där jag bor (trångt) på Kungsholmen och lägenheten kostar 80kkr per kvadratmeter. Min bror fann detta slående när han flyttade till Östersund från Uppsala med en bebis. Det fanns ju inget utbud alls av bebisprylar på blocket i jämförelse!

S
Lång produktiv dag idag.
Gjorde klart badrumsdörren. Lyxade till listerna i oregon pine (rensade lite i bra att och beslog dörren i cnc:n.
Olika träribbor i oregon pine ordnade diagonalt mot en mörk, strukturerad bakgrund.
Skapa konto

CNC-maskin bearbetar trälist för badrumsdörren, omgiven av verktyg och sladdar.
Skapa konto

En obehandlad badrumsdörr av Oregon pine trä med lister och en infälld Tricoya MDF-panel, under konstruktion i en verkstad.
Skapa konto

Filmade lite som kontrast till Findus42s mallfräsande. Fortfarande hantverksmässig tillverkning men med datasnickarassistans. :D

Började tillverka badrumskommod till badrummet som inte finns än. Plankar en modell från en av de stora svenska tillverkarna. :geek::surprised:
Köpte en skiva 18 mm Tricoya som tål fukt.
18 mm tjock MDF-skiva Medite Tricoya Extreme på ett gult fläckigt underlag.
Skapa konto

Närbild av sammanfogning av fuktbeständig Tricoya-MDF i en pågående tillverkning av en badrumskommod.
Skapa konto

Tillverkaren lämnar 50 års garanti och rekommendade användningsområden är lekplatsutrustning och fasader. Behöver inte ens målas. I övrigt som vanlig mdf bara aningens sprödare.

Lådorna blir i svensk ask (också skåprensning). En del bitar är helt kvartersågade.

Oregon pine list på arbetsbänk, använd för hantverksmässig tillverkning av badrumsdörr.
Skapa konto
Träplankor i ask för tillverkning av badrumskommod, kvartersågade och obehandlade.
Skapa konto

• Gilla
Björn Melander och 8 till
  • Laddar…
Metallben till ekbänk i geometrisk design på ett arbetsbord.
Skapa konto
Hantillverkat metalben till bänk med elegant böjd design på betonggolv.
Skapa konto
Svetsad fog på ett handtillverkat metallben till en ekbänk.
Skapa konto

Tillverkade ben till en ekbänk jag arbetar på... baserad på ngt jag sett på internet för flera år sedan. Skulle gärna hitta originalet igen har för mig det var jäkligt snygga ben.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
[bild] [bild] [bild]

Tillverkade ben till en ekbänk jag arbetar på... baserad på ngt jag sett på internet för flera år sedan. Skulle gärna hitta originalet igen har för mig det var jäkligt snygga ben.
Ben som i Bosse ?:)

Bono_R bonor skrev:
Ben som i Bosse ?
Ben som i benställning till undersida av ekbänk? :))

Ben som i benställning till undersida av ekbänk? :))
OK jag förstår (y)

• Gilla
Gøffe
  • Laddar…
Fortsätter jobba på bänkslipen.

27844494217_85eb3a15b6_c.jpg

42664494642_388fce8ba3_c.jpg

27844494137_f5b5eed962_c.jpg

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Fortsätter jobba på bänkslipen.

[bild]

[bild]

[bild]
Det där blir ju grymt bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.