4 130 235 läst ·
21 100 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 136 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Det där är ju drömmen... synd bara att frugan har nolltolerans för mina ”Ernst”-fjanterier.nanowire skrev:
Hittade två gamla omklädningsskåp för ett tag sedan. Nu har jag punktat fast de nybockade hyllorna i den första som får bli sonens garderob. I övrigt har jag bara tagit bort rost med Pysslar-grogg/stålborste och sprayat med mattlack. Och byggt en plåtbock. Vad är det man säger; ge mig en dag att fälla ett träd så spenderar jag 8 timmar med att slipa yxan
[bild] [bild] [bild]
Medlem
· Västerbotten
· 136 inlägg
Tyvärr, törs inte precisera närmare än Jämtland, vill inte avslöja min skrotlangareT Toddbertuzzi skrev:
Nejdå, men jag tror gränsen kanske snarare går mellan storstad och landsbygd, i Östersund eller Kiruna är nog prisnivån liknande Uppsala och Göteborg.
Medlem
· Värmland
· 289 inlägg
Jag tror att utrymmet folk har tillgång till spelar en stor roll här. Har man en lada att ställa ut skit i behöver man inte kränga på blocket, vilket man gör på en gång där jag bor (trångt) på Kungsholmen och lägenheten kostar 80kkr per kvadratmeter. Min bror fann detta slående när han flyttade till Östersund från Uppsala med en bebis. Det fanns ju inget utbud alls av bebisprylar på blocket i jämförelse!nanowire skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Lång produktiv dag idag.
Gjorde klart badrumsdörren. Lyxade till listerna i oregon pine (rensade lite i bra att och beslog dörren i cnc:n.
Filmade lite som kontrast till Findus42s mallfräsande. Fortfarande hantverksmässig tillverkning men med datasnickarassistans.
Började tillverka badrumskommod till badrummet som inte finns än. Plankar en modell från en av de stora svenska tillverkarna.

Köpte en skiva 18 mm Tricoya som tål fukt.
Tillverkaren lämnar 50 års garanti och rekommendade användningsområden är lekplatsutrustning och fasader. Behöver inte ens målas. I övrigt som vanlig mdf bara aningens sprödare.
Lådorna blir i svensk ask (också skåprensning). En del bitar är helt kvartersågade.
Gjorde klart badrumsdörren. Lyxade till listerna i oregon pine (rensade lite i bra att och beslog dörren i cnc:n.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Filmade lite som kontrast till Findus42s mallfräsande. Fortfarande hantverksmässig tillverkning men med datasnickarassistans.
Började tillverka badrumskommod till badrummet som inte finns än. Plankar en modell från en av de stora svenska tillverkarna.
Köpte en skiva 18 mm Tricoya som tål fukt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillverkaren lämnar 50 års garanti och rekommendade användningsområden är lekplatsutrustning och fasader. Behöver inte ens målas. I övrigt som vanlig mdf bara aningens sprödare.
Lådorna blir i svensk ask (också skåprensning). En del bitar är helt kvartersågade.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillverkade ben till en ekbänk jag arbetar på... baserad på ngt jag sett på internet för flera år sedan. Skulle gärna hitta originalet igen har för mig det var jäkligt snygga ben.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg