3 945 036 läst ·
20 153 svar
3945k läst
20,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Alltså det är dubbla 24”... det är ettOla C skrev:
Din kommentar är uppåt väggen lustigOla C skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
En borrjig för montage av beslag på MDF-kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Ja, jag behöver göra runt 200 hål så då fick det bli en liten jigg. Denna är för 19 mm MDF och centrumborrning med 2,5 mm borr. Varje beslag behöver 2 hål, så det kommer bli ytterligare en styrning intill den som syns på bilden.
En otroligt lång dag är till ända, och jag är en Wadkin Bursgreen AGS 12 rikare.
90 mil i bil (Göteborg - Uppsala t.o.r) sedan skruva isär aset i mörkret och fått in den i snickarboden! Helt slut är jag nu! Men känner mig väldigt nöjd!
90 mil i bil (Göteborg - Uppsala t.o.r) sedan skruva isär aset i mörkret och fått in den i snickarboden! Helt slut är jag nu! Men känner mig väldigt nöjd!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tjoho, jag skänkte dig faktiskt en tanke i eftermiddags och undrade om det var idag det var road trip. Dom där toppskruvarna längst in kan jag tänka mig inte är så roliga att ratta runt i kyla o mörkerV vectrex skrev:
Det gick faktiskt ganska smidigt. Armen in genom hålet för klingan bara. Svårast var att få av sidoborden ensam. Dom väger en del när man använder ena armen för att skruva ur sista bulten och andra för att försöka hålla bordet med.Ola C skrev:
AGS 12an är rätt rejält mycket större än 10an. Jag har inspekterat båda sida vid sida idag.
Insexskruvarna som höll stängerna för anhållet var faktiskt metriska. Bultarna som höll bordet var nog dock 5/8”.