4 131 644 läst ·
21 112 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kanske inte lika lättlöst om inte den där adaptern passar i fläktdelen...men det finns bevisligen aningen större slang att få tag på då din förra passade?FreQa skrev:
Edit. Kan man dra ur metalltråden ur slangen? Har ett svagt minne jag haft samma problem som du en gång o tror jag provade den manövern, minns dock inte resultatet.
Redigerat:
Bytt växelwire på min 10år gamla Scott Scale950 som yngsta sonen nu använder.
Demonterat wiren till droppern på min nya cykel, brakade efter dryga 70mil och minimal användning... 🙄
Inte stor peng att gnöla över men ändå pissigt då wiren till framdämparen på min 10år gamla fortfarande håller...
Demonterat wiren till droppern på min nya cykel, brakade efter dryga 70mil och minimal användning... 🙄
Inte stor peng att gnöla över men ändå pissigt då wiren till framdämparen på min 10år gamla fortfarande håller...
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
"Ett enkelt litet fix"... vilket som vanligt innebar en hel hög med verktyg (ni kan vara lugna, fick hämta några till efter att jag trodde att jag blivit färdig och tog bilden).
Men nu är det mycket enklare att flytta bordssågen, fyra plåtbitar försvann och så helt plötsligt går det att klämma in en palldragare under den
Men nu är det mycket enklare att flytta bordssågen, fyra plåtbitar försvann och så helt plötsligt går det att klämma in en palldragare under den
Idag shoppades det ny wire till droppern för 119 riksdaler och nu är den bytt utan några större svordomar eller besvärjelser. 😇FredrikR skrev:
2st insexnycklar var allt som behövdes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite trist att utomhuscykelsäsongen närmar sig slutet..
Vi har ju för tusan vinter här snart, fatbike har jag inte, än..Hep skrev:
😂
Zwift närmar sig alternativt Rouvy som ser ut att vara ett lockande alternativ. 🤘
Jag har byggt ett verktyg och till det blev det nyttjande av lödpenna, skaltång, kabelskotång, varmluftspistol, ett gäng svordomar, och prylar från bra-att-ha lådan.
Bytte 8 av 32 celler i batteriet till golfvagnen men då det är en till 8 grupp som är tveksam byter jag återstående 24 celler med. Har ingen lust att löda i den omfattningen så snidade ihop en punktsvets för att kunna punkta dit banden mellan cellerna.
Nu är cellerna sorterade enligt Ri vilket tydligen var ett bra kriterium.
Imorgon börjar punktandet 🙂
Logga in
Skapa konto
Bytte 8 av 32 celler i batteriet till golfvagnen men då det är en till 8 grupp som är tveksam byter jag återstående 24 celler med. Har ingen lust att löda i den omfattningen så snidade ihop en punktsvets för att kunna punkta dit banden mellan cellerna.
Nu är cellerna sorterade enligt Ri vilket tydligen var ett bra kriterium.
Logga in
Skapa konto
Imorgon börjar punktandet 🙂