Ola C Ola C skrev:
Kan du inte sätta en sån här emellan, den har ju mindre diameter o tänkt att passa inuti rören.

[bild]
Bra ide. Följdfråga: hur gör mot fläkten? Har samma bekymmer där.

FreQa FreQa skrev:
Bra ide. Följdfråga: hur gör mot fläkten? Har samma bekymmer där.
Kanske inte lika lättlöst om inte den där adaptern passar i fläktdelen...men det finns bevisligen aningen större slang att få tag på då din förra passade?

Edit. Kan man dra ur metalltråden ur slangen? Har ett svagt minne jag haft samma problem som du en gång o tror jag provade den manövern, minns dock inte resultatet.

Redigerat:
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Börjat snickra lite på årets enda hemmagjorda julklapp. Tycker det går ganska bra än så länge🙂
Trädel med mörka inslag på en arbetsbänk, del av ett snickarprojekt för en julklapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
vcx och 11 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Börjat snickra lite på årets enda hemmagjorda julklapp. Tycker det går ganska bra än så länge🙂
[bild]
Den bilden får du posta först i morgon fredag, med tanke på utseendet......

Börjat ett nytt projekt. Avbarkade stockar och en yxa på marken, redo för ett byggprojekt i skogsmiljö.
Skapa konto

Det blir nog inget kyrktorn. Jag siktar inte riktigt så högt. Men någon enklare byggnad hoppas jag det ska bli framåt våren.

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Bytt växelwire på min 10år gamla Scott Scale950 som yngsta sonen nu använder.
Demonterat wiren till droppern på min nya cykel, brakade efter dryga 70mil och minimal användning... 🙄
Inte stor peng att gnöla över men ändå pissigt då wiren till framdämparen på min 10år gamla fortfarande håller...

• Gilla
  • Ledsen
FreQa och 2 till
  • Laddar…
"Ett enkelt litet fix"... vilket som vanligt innebar en hel hög med verktyg (ni kan vara lugna, fick hämta några till efter att jag trodde att jag blivit färdig och tog bilden).

Men nu är det mycket enklare att flytta bordssågen, fyra plåtbitar försvann och så helt plötsligt går det att klämma in en palldragare under den :)

• Verktygssäkerhet vid bordssågsprojekt med sladdlösa borrar, vinkelslip och träbitar, uppställda på arbetsbänk i verkstad.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag kommit lite längre så ni kan återkalla era meddelanden till moderatorn om att jag postar vulgära bilder.😁 (Den skarpsynte ser att det är hundben)

En träplanka på en arbetsbänk med inläggningar i form av hundben i hörnen.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Rickard. och 13 till
  • Laddar…
En minirök av ett gammalt bastuaggregat.
Rostigt bastuaggregat omgjort till minirök på träpall utomhus.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bytt växelwire på min 10år gamla Scott Scale950 som yngsta sonen nu använder.
Demonterat wiren till droppern på min nya cykel, brakade efter dryga 70mil och minimal användning... 🙄
Inte stor peng att gnöla över men ändå pissigt då wiren till framdämparen på min 10år gamla fortfarande håller...
Idag shoppades det ny wire till droppern för 119 riksdaler och nu är den bytt utan några större svordomar eller besvärjelser. 😇
2st insexnycklar var allt som behövdes.
Närbild av cykelstyre med monterad dropper-post-kontroll, nysatt wire och två insexnycklar. Cykelns framdäck och ram syns i bakgrunden.
Skapa konto

Lite trist att utomhuscykelsäsongen närmar sig slutet..

• Gilla
  • Ledsen
Rickard. och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Lite trist att utomhuscykelsäsongen närmar sig slutet..
För landsväg finns begränsningar, men en cykel med dropper har väl ingen ute- eller innesäsong? Zwiftar gör man när man ”jobbar hemifrån” så det räknas inte.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
För landsväg finns begränsningar, men en cykel med dropper har väl ingen ute- eller innesäsong? Zwiftar gör man när man ”jobbar hemifrån” så det räknas inte.
Vi har ju för tusan vinter här snart, fatbike har jag inte, än..
😂
Zwift närmar sig alternativt Rouvy som ser ut att vara ett lockande alternativ. 🤘

• Haha
Hep
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
En minirök av ett gammalt bastuaggregat.
Harvia M2?

Jag har byggt ett verktyg och till det blev det nyttjande av lödpenna, skaltång, kabelskotång, varmluftspistol, ett gäng svordomar, och prylar från bra-att-ha lådan.

Hemmabyggd punktsvets med batteri, kablar och elektriska komponenter på en svart yta.
Skapa konto

Bytte 8 av 32 celler i batteriet till golfvagnen men då det är en till 8 grupp som är tveksam byter jag återstående 24 celler med. Har ingen lust att löda i den omfattningen så snidade ihop en punktsvets för att kunna punkta dit banden mellan cellerna.

Nu är cellerna sorterade enligt Ri vilket tydligen var ett bra kriterium.
Rosa battericeller sorterade på en korkplatta och delvis i en plastlåda, redo för punktning i ett DIY-projekt för golfvagnsbatteribyte.
Skapa konto

Imorgon börjar punktandet 🙂

• Gilla
Rickard. och 13 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Harvia M2?
Tror det.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.