pacman42 pacman42 skrev:
Nog vet jag att det inte är en telefon. Det vet dock inte Telia om de inte har koll på just denna HW-identifieraren.
Nätet vet att det är ”ett kretskort” utan möjlighet till talsamtal rent tekniskt. Kortet signalerar vad det kan.

pacman42 pacman42 skrev:
Nog vet jag att det inte är en telefon. Det vet dock inte Telia om de inte har koll på just denna HW-identifieraren.
..dessutom har PTS inte krävt att Telia spärrar telefoner som inte klarar 112 via 4G….än. De måste dock lösa det innan 2027 när de släcker 2G

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
L Lundstroem1 skrev:
Finns det några kloka tankar kring detta?
Vad har du satt för PIN-kod? Är ju det klassiska problemet för enheter med SIM-kort.
Vet inte med HQ connect, men brukar vara att den skall vara '0000'.
Vore lite konstigt om Connect inte skulle funka med ett tredjeparts SIM-kort, även om HQ inte är jättetydliga med hur man skall göra när den förbetalda perioden är slut.

• Gilla
Lundstroem1
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vad har du satt för PIN-kod?
Har inaktiverat SIM PIN kod när jag testade i mobilen. Det går inte att slå in SIM PIN på klipparen. Bara PIN för att komma in i menyer.

C
L Lundstroem1 skrev:
Det går inte att slå in SIM PIN på klipparen. Bara PIN för att komma in i menyer.
Nä precis. Du kanske får ta det med Husqvarnas support? Står inte ett jota om SIM-kort i manualen... 😠

C cpalm skrev:
Nä precis. Du kanske får ta det med Husqvarnas support? Står inte ett jota om SIM-kort i manualen... 😠
Som sagt inbyggt SIM från Telenor från fabrik och troligen IP adresser som inte går att nå från Telia….är min gissning. Tror inte HQ kommer vara särskilt hjälpsamma.

C cpalm skrev:
Du kanske får ta det med Husqvarnas support?
T TommyLj skrev:
Snarare IP adress hårdkodat som sagt….
Fick hjälp av supporten som säger att Connect modulen behöver omprogrammeras hos ÅF för att kunna hantera ett Telia SIM kort.

hsd
L Lundstroem1 skrev:
Fick hjälp av supporten som säger att Connect modulen behöver omprogrammeras hos ÅF för att kunna hantera ett Telia SIM kort.
Vilket skit, hur gammal är den
Tänkte på garanti och reklamationsrätt

hsd
Såg att Lidl kommer med mobilabbonemang, spännande att se hur det blir

Min Husqvarna gav upp i årsskiftet, tror det är nerläggning av nätet. Det som är störigt är att det går inte att hitta den via bluetooth längre heller, så man kan inte få kontakt med den i appen överhuvudtaget (430X). Som jag förstår har den inte Wifi inbyggt, annars har jag täckning i stora delar av trädgården.

Har redan bestämt mig för att det inte blir husqvarna när den ger upp helt i framtiden, haft den i sex säsonger hittils, men husqvarna känns dyra och tekniskt efter tyvärr.

hsd hsd skrev:
Varför då? Det blir som med alla andra virtuella operatörers abonnenang. De har fördelar och nackdelar. Billigast i Sverige just nu för ett mobilabonnemang är väl Lycas 100GB/månad för 99kr. De kör i Telenors nät.

hsd hsd skrev:
Om de hittar någon operatör i Sverige att lägga sitt nät på.....

K Kane skrev:
Om de hittar någon operatör i Sverige att lägga sitt nät på.....
LIDL har skrivit avtal med 1Globalbsom i sin tur använder sig av Tele2. Så lycka till med den...

C
L Lundstroem1 skrev:
Intressant. Med andra ord är det inte direkt tänkt att modulen skall kunna användas med ett av kunden tillhandahållet SIM-kort när det förbetalda abonnemanget gått ut(?)

C cpalm skrev:
Intressant. Med andra ord är det inte direkt tänkt att modulen skall kunna användas med ett av kunden tillhandahållet SIM-kort när det förbetalda abonnemanget gått ut(?)
Inte orimligt då det måste provisioneras med rätt APN och servrar för SMS.

• Gilla
TommyLj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.