1 363 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vad händer med GTS 4100?
Hej!
Någon som vet omsågen kommer till Sverige eller vad pågår? Måste köpa en bordssåg efter nyåret. Väljer mellan GTS10 (eller 4100 om den finns att handla) eller en DW744.Är det värt att gå up 3000 ex moms för att köra DW?
Lagavulin.
PS! Vet någon om INCRA-vinkelanhållet passa båda sågarna?
Någon som vet omsågen kommer till Sverige eller vad pågår? Måste köpa en bordssåg efter nyåret. Väljer mellan GTS10 (eller 4100 om den finns att handla) eller en DW744.Är det värt att gå up 3000 ex moms för att köra DW?
Lagavulin.
PS! Vet någon om INCRA-vinkelanhållet passa båda sågarna?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har ingen erfarenhet av DWs sågar, men använder GTS10 väldigt mycket. Känns väl lite konstigt att betala MER för DeWalt? Men de sågarna kan också vara ett undantag, jag vet inte. Kostar DWn typ 9+moms då eller?
Pratade med min verktygslev. på orten som i sin tur pratat med kundtjänst på BOSCH-supporten. Ingen uppgradering (läs 4100) till vårt land före 2010 som det ser ut nu var svaret. Så det lutar nog mot en GST10 (gamla beprövade med ryckig start och risk för brunnen motor, dock med 2 års garanti). Får se om butiken lyckas pruta på DW744 så man lockas. Pris på GTS10 just nu 5995:- + moms / stativ 995:- + moms.
Lagavulin
Lagavulin
Kolla även Makitas bordssåg 2704, http://www.makita.co.jp/global/product/category/sawing/2704/2704.html
Den ligger i samma härke som ovan sågar. Med mjukstart o motorbroms + Makitakvalitet så är den givetvis ett intressant alternativ till din "shoppinglista". Jag har ingen erfarenhet av sågen ifråga. Jag klarar mig än så länge med en DW743 vändsåg.
Den ligger i samma härke som ovan sågar. Med mjukstart o motorbroms + Makitakvalitet så är den givetvis ett intressant alternativ till din "shoppinglista". Jag har ingen erfarenhet av sågen ifråga. Jag klarar mig än så länge med en DW743 vändsåg.
Klicka här för att svara