Efter att ha läst en massa bra om GTS 10:n och varit och känt på den och andra bordscirklar så nu står 10:n på inköpslistan. Det fattas bara pengar och att övertala frugan :) Ett köp före sista april blir det nog för jag har en 20% rabattkupong på K-rauta som räcker tills då.

Men så såg jag 4100:an på nätet och den har ju en del finesser som man skulle vilja ha på 10:an .
Länk till 4100 med demofilm
http://www.boschtools.com/Products/Tools/Pages/BoschProductDetail.aspx?pid=4100
Länk till test av 4100
http://www.toolsofthetrade.net/industry-news.asp?sectionID=1499&articleID=618394

Men nu till min fråga som jag även har skickat till Bosch:
I Usa finns bordscirkelsågen 4100 och jag undrar om och isf när den kommer hit till Sverige?
Eller kommer det snart en ny variant av GTS 10:an?

Man vill ju inte köpa 10:an om 4100:an kommer till Sverige snart :D

/Springare

Är inte det samma maskin förutom klingskyddet och hajfenan?
Enda som verkar skilja är volt. eller?

Läste inte artikeln fösrt. dumt misstag. Det var en del mer smart med denna maskin.

coss skrev:
Är inte det samma maskin förutom klingskyddet och hajfenan?
Enda som verkar skilja är volt. eller?
Och Digital Fence

Ok, det är en del nya grejer!
Frågan är när det kommer hit. Undrar om man kan komplettera med den där digitalgrejan till en befintlig GTS10? Ring till Bosch och fråga när den kommer.

Jag är supernöjd med GTS 10, men det här verkar ju riktigt bra. Till skillnad från vad som står i artikeln från Tools of the trade tar jag dock aldrig bort skyddet till klingan utom när jag spårfräser.

Sist nån kollade visste väl inte Sve Bosch om att den fanns eller om den ens skulle komma, letade precis var jag läst det. :)

Dom enda skillnaderna jag ser mellan GTS 10 och 4100 är just klingskyddet och digitalgrejen, plus lite design grejer men jag tvivlar på att dom har någon större funktionell betydelse. Jag kollade på sprängskisserna och det verkar som skenan som klyvanhållet löper efter är lite annorlunda så det kanske krävs en del byte av delar om man vill få dit digitalgrejen på en GTS 10. Plus att man kanske måste byta klyvanhåll. Nu vet jag inte hur noggranna sprängskisserna är så det kanske inte stämmer. Det ända jag skulle vill ha är den höj och sänkbara klyvkniven, verkar praktiskt. Ser nästa ut som om man skulle kunna sätta den på GTS 10. Klingskyddet är kanske ett fall framåt för amerikanarna som har plockat bort det tidigare men jag personligen skulle hellre ha ett men möjlighet att sätta spånsug på. Nu beror det på jag har den stående i mitt garage och inte ute i det fri när jag använder den.

Mr Handyman skrev:
Ok, det är en del nya grejer!
Frågan är när det kommer hit. Undrar om man kan komplettera med den där digitalgrejan till en befintlig GTS10? Ring till Bosch och fråga när den kommer.
Har skickat ett mail

Jag är supernöjd med GTS 10 skrev:
Att man enkelt kan sänka när man spårfräser är ju super :)

Det är ju konstigt att den inte har dykt upp här för 13 juli 2007 kunde man läse följande
[länk]

Ringde Bosch och dom sa att eftersom dom inte hört något så kommer inte 4100 modellen hit före hösten om den ens kommer :(

Men kanske om man ligger på att de försöker få hit den? De borde väl själva ha något att säga till om. Själv är jag mest ute efter konverteringssatsen om den finns, men jag mailar dem och frågar.

Mitt mail som jag skickade för 2 veckor sedan har dom inte svarat på :(
Jag ska ringa imorron och ligga på :D

Hmm,
jag mailade de igår och frågade om de inte kunde se till att de fick hem den... Men de har inte svarat, men har du två veckors väntetid så får jag ge mig till tåls.

Jag resonerar så här:
Eftersom 4100:an inte kommer hit (enligt Bosch) så har jag bestämt mig för att köpa 10:an. Jag har en rabattchecken på 20% på K_rauta (från Villaägarnas riksförbund) och dom tar 6995:- så där blir det nog.

Och idag hände följande:
Surfar in på K-Rautas hemsida idag och ser att dom höjt priset med 500:- till 7495:- för 10:an :( Ringer och hör om dom har några inne och "passar" på att fråga efter priset, det är ju priset jag är ute efter och dom svarar att det är 6995:- :confused:
Ringer frugan och säjer "nu måste vi passa på så sparar vi 500:-" och det går hon ju så klart med på :)
På K-rauta står det 6995:- på skylten men i kassan kommer så klart 7495:- upp. Säger till att om det lägre priset på skylten och får den för 6995:-:D
Så slutpriset blev 5596:- (6995 minus 20%)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.