elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Här på Öland skulle IP Only dra fram fiber men allt har blivit totalt kaos. Artiklarna i vår lokaltidning har varit många, många, många. Här är bara några.

Uselt – klåpare har grävt

IP Only: …"Vi tar varje problem på allvar

Plötsligt stopp för IP Only: ”Tagit paus”

Har vi släppt in en bock i örtagården?
Eftersom i stort sett allt material från Ölandsbladet är låst om man inte är prenumerant så får vi nöja oss med rubrikerna. Men de säger ju en hel del. ;-)

Jag kunde i vart fall läsa alla länkade artiklar och jag är inte prenumerant.

mexitegel mexitegel skrev:
Jag kunde i vart fall läsa alla länkade artiklar och jag är inte prenumerant.
Kanske beror på hur många gånger man redan varit inne på deras site? Cockies osv.
Jag har själv koppling till Öland och är väl bekant med tidningen i pappersformat och på webb och jag kommer bara åt den sista länken som är en insändare.

Kan bara hålla med @granis70

Är uppvuxen på ön, bor numera på andra sidan sundet nästan mittemot där jag växte upp.

Kan inte läsa någon av artiklarna utan bara insändaren.
Står en del i Barometern också om det hela, två länkar postade jag för någon vecka sedan.

granis70 granis70 skrev:
Eftersom i stort sett allt material från Ölandsbladet är låst om man inte är prenumerant så får vi nöja oss med rubrikerna. Men de säger ju en hel del. ;-)
Demmpa Demmpa skrev:
Kan inte läsa någon av artiklarna utan bara insändaren.
Står en del i Barometern också om det hela, två länkar postade jag för någon vecka sedan.
När jag får lite överskottsenergi någon dag ska jag ta skärmdumpar på sidorna och lägga upp. Tror knappast att Peter Boström (chefredaktören) har något emot det. :)

• Gilla
granis70
  • Laddar…
L lindquist_o skrev:
Ny info från IP-Only:
[länk]

Som vanligt är det väl pengarna som styr och är problemet. Kassakistan börjar kanske sina?

Många av oss kan nog räkna med rejäla förseningar medan andra måste räkna med att inget händer inom överskådlig tid, om man läser brevet noggrant och lite kritiskt.

Orsakerna till förändringarna verkar vara många. Man skyller på allt och alla men medger faktiskt att man även själva kunnat gjort det bättre. Bra där! :)

Ska bli intressant att följa fortsättningen.
Jag har tittat på hus ute i Roslagen och passat på fråga IP-Only om status i olika områden.

Det är uppenbar att de både ljuger och slingrar sig. Var i ett område där i princip samtliga grannar hade tackat ja och skrivit avtal. Men IP-Only sa "det är fortfarande många som inte bestämt sig". Säljarna upplevde minst sagt stor frustration.
IP-Only kör bara med standardsvar och ursäkter. Under en period när det borde vara högsäsong för grävning innan semestrarna.

Jag har nu bråkat i 6 månader med detta företag för att återställa väg och dräneringsrör som de grävt sönder, hur länge ska man vänta på att företag ska få möjlighet att återställa det dom ställt till med innan man går vidare?

G ekaa88 skrev:
Jag har nu bråkat i 6 månader med detta företag för att återställa väg och dräneringsrör som de grävt sönder, hur länge ska man vänta på att företag ska få möjlighet att återställa det dom ställt till med innan man går vidare?
Men bredbandet fungerar iaf bra? Då har du ju det bättre än många andra här i tråden :D

Appendix Appendix skrev:
Men bredbandet fungerar iaf bra? Då har du ju det bättre än många andra här i tråden :D
Nej absolut inte, detta är alltså bara för mottagaren inomhus tillsammans med korta fiberkabeln it till gatan. Vi har inte sett till IP only på 6månader

G ekaa88 skrev:
Nej absolut inte, detta är alltså bara för mottagaren inomhus tillsammans med korta fiberkabeln it till gatan. Vi har inte sett till IP only på 6månader
Då förstår jag. Jävla klåpare...

Då jag jobbar en del hemifrån har jag tyckt att det är väldigt bra att IP-only satsat så mycket just i de områden där jag letar hus. Men nu måste jag nog säkerställa att det finns bra mobiltäckning eller xDSL iaf...

Har förstått att Telia börjat ta över i vissa områden så man får väl hålla tummana för det.

Appendix Appendix skrev:
Då förstår jag. Jävla klåpare...

Då jag jobbar en del hemifrån har jag tyckt att det är väldigt bra att IP-only satsat så mycket just i de områden där jag letar hus. Men nu måste jag nog säkerställa att det finns bra mobiltäckning eller xDSL iaf...

Har förstått att Telia börjat ta över i vissa områden så man får väl hålla tummana för det.
Såhär har man lämnat allt. Avgrävt dräeringsrör som gör att vattnet väller över och spolar bort vägen. Dom har kört på vår tomt och kört sönder marken totalt, när dom gjorde det var dom hos grannen och grejade. De 4 parkeringsplatserna som var iordninggjorda räckte tydligen inte åt dom?

• Skadad gräsmatta med tydliga körspår och vattenflöde över en tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppkört och skadat område med spår efter tunga fordon framför rött hus, med fokus på förstört underlag.
    Skapa konto
  • Skador på en uppfart med djupa hjulspår och vattensamlingar på grund av avgrävda dräneringsrör.
    Skapa konto
  • Grusväg med vattensamling och skadade dräneringsrör vid sidan, omgiven av lövträd och en röd stuga i bakgrunden.
    Skapa konto
G ekaa88 skrev:
Såhär har man lämnat allt. Avgrävt dräeringsrör som gör att vattnet väller över och spolar bort vägen. Dom har kört på vår tomt och kört sönder marken totalt, när dom gjorde det var dom hos grannen och grejade. De 4 parkeringsplatserna som var iordninggjorda räckte tydligen inte åt dom?
Otroligt tråkigt att se. Är ju en del jobb att återställa det där...

Med tanke på problemen de har att svara på stanardfrågor i kundtjänst tror jag att gå vidare är bästa lösningen. Innan skadorna förvärras.

Stickan56
Appendix Appendix skrev:
Vilka områden är det? Väntar själv på IP-Only och är i färd att sälja nuvarande hus. Jag beställde för ett år sedan.

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Vilka områden är det? Väntar själv på IP-Only och är i färd att sälja nuvarande hus. Jag beställde för ett år sedan.

Stickan
Roslagen. Verkar vara kaotisk i norrtälje, Åkersberga och Vallentuna.

Ingen vettig information i Närke heller. Vi beställde för ett år sedan och har bara fått byggbekräftelse, inget konkret.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.