202 895 läst ·
1 031 svar
203k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Många typer av ortarbeten finns det schabloner för. De är rellativt generösa så de används i allmänhet. Då kommer det inga frågor från skatteverket.
Väntar själv på ip-only sedan 3 år tillbaka.
Är det någon i sverige som fått fiber av
ip-only under 2018 eller är det väntan som gäller för oss alla.
Om det inte blir något med ip-only så har dom låst området för andra aktörer också känns det som. Ip-only monterade en box på husväggen hos alla i vårat område sommaren 2017 om det var ett sett att komma undan deras tvåårsavtal och binda upp oss kunder på längre tid det vet jag inte vad som gäller juridiskt. Är det någon som har något svar på den frågan?
Om det inte blir något med ip-only så har dom låst området för andra aktörer också känns det som. Ip-only monterade en box på husväggen hos alla i vårat område sommaren 2017 om det var ett sett att komma undan deras tvåårsavtal och binda upp oss kunder på längre tid det vet jag inte vad som gäller juridiskt. Är det någon som har något svar på den frågan?
Det står klart och tydligt både på hemsida och i avtalet att om man inte fått en fiberuppkoppling inom 24 månader är man fri från avtalet.
Sen att IP hävdar annat när folk försöker säga upp avtalet säger en del om detta skurkföretag.
Att med juridiskt mumbo jumbo försöka lura folk att stanna kvar eller kräva avgifter efter 24 mån är jäkligt fult
Sen att IP hävdar annat när folk försöker säga upp avtalet säger en del om detta skurkföretag.
Att med juridiskt mumbo jumbo försöka lura folk att stanna kvar eller kräva avgifter efter 24 mån är jäkligt fult
Vet inte om vi haft väldig tur med just IP Only. Grävdes november 2017 och driftsattes i februari 2018, allt gick väldigt smidigt. Med tanke på alla klagomål på företaget känns det som vi råkade vara på rätt plats i rätt tid precis när "fönstret var öppet"H H-Thomasson skrev:Väntar själv på ip-only sedan 3 år tillbaka.
Fast om de inte alls kan leverera för tillfället så känns det ju inte så lockande oavsett vad de erbjuder.harry73 skrev:
Lovar de ett installationsdatum eller försöker de bara fiska att man binder sig för ett avtal?
För deras problem nu verkar ju vara att kunderna lessnar på dem då de inte levererar och istället vänder sig till konkurrenterna
Sen precis som du skriver känns det ju som man spelar fult med RUT/ROT på ett sätt som jag inte gillar. att erbjuda vissa uppgifter till kunden först och sen andra som ska presenteras till SKV känns som väldigt bedrägligt.
Redigerat:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Sådär, efter 5månader och 27 dagar från det att jag gjorde anmälan om det som dom tagit sönder gällande vägen så har vi idag nått en överenskommelse och allt ska återställas av deras entreprenörer. Att prata om ARN gjorde definitivt sitt till min fördel.
Beror lite på hur man gjort installationen. IP-Only har kört en del med förberedande fastighetsinstallation med monterad medieomvandlare och satt en skarvbox på utsidan. Är de så blir det blåsning av fiber till skarvboxen och svetsning av fiber, sedan ska det vara klart att köra.