Fogade ett golv igår enligt konstens alla regler. Men konstens regler va inte på min sida. Varför fastna så mycket av fogen på plattorna?

• Golv med nyfogade kakelplattor och överskott av fog på ytan bredvid en trädel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tvättade inte av ordentligt? Smutsigt vatten?
Du får polera bort det med trassel. Skittråkigt men finns inget annat sätt

hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Du tvättade inte av ordentligt? Smutsigt vatten?
Du får polera bort det med trassel. Skittråkigt men finns inget annat sätt
Som jag tvättade.. om och om och om igen, även med rotborste. Läste någonstans inatt att citronsyra kan fungera?

Det funkar. Men du får polera ändå

Vi har nu provat ättika och grov svamp, Fila Deterdek som jag blev rekomend av colorama att använda, även klinkersrent från biltema. Alla med medmåttiga resultat. Köpte igår saltsyra och mässingsborste. Började med borsten och ättika innan jag går på med saltsyra, och det kommer inte behövas saltsyra. 24% ättika och försiktigt med borsten är mitt tips till den som råkar ut för samma problem. Om det är oglaserat klinkers vill säga

B Bobban1 skrev:
Vi har nu provat ättika och grov svamp, Fila Deterdek som jag blev rekomend av colorama att använda, även klinkersrent från biltema. Alla med medmåttiga resultat. Köpte igår saltsyra och mässingsborste. Började med borsten och ättika innan jag går på med saltsyra, och det kommer inte behövas saltsyra. 24% ättika och försiktigt med borsten är mitt tips till den som råkar ut för samma problem. Om det är oglaserat klinkers vill säga
Tricket med just oglaserat är att tvätta otroligt noggrant. Mycket mer än med glaserat klinker. Jag har gjort samma misstag själv. Ett h-e, men det går att få bort.

• Gilla
Timo68 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.