Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Du tvättade inte av ordentligt? Smutsigt vatten?
Du får polera bort det med trassel. Skittråkigt men finns inget annat sätt
Du får polera bort det med trassel. Skittråkigt men finns inget annat sätt
Produkter som diskuteras: "rotborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det funkar. Men du får polera ändå
Köp någon stark syra och hiva på. Det löser ganska enkelt om det är nyfogat och inte härdat ordentligt. Kan rekommendera denna https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/klinkerrent-2000022251
Edit: håll det borta från fogarna bara. Det löser upp dem ganska rejält...
Edit: håll det borta från fogarna bara. Det löser upp dem ganska rejält...
Vi har nu provat ättika och grov svamp, Fila Deterdek som jag blev rekomend av colorama att använda, även klinkersrent från biltema. Alla med medmåttiga resultat. Köpte igår saltsyra och mässingsborste. Började med borsten och ättika innan jag går på med saltsyra, och det kommer inte behövas saltsyra. 24% ättika och försiktigt med borsten är mitt tips till den som råkar ut för samma problem. Om det är oglaserat klinkers vill säga
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Tricket med just oglaserat är att tvätta otroligt noggrant. Mycket mer än med glaserat klinker. Jag har gjort samma misstag själv. Ett h-e, men det går att få bort.B Bobban1 skrev:Vi har nu provat ättika och grov svamp, Fila Deterdek som jag blev rekomend av colorama att använda, även klinkersrent från biltema. Alla med medmåttiga resultat. Köpte igår saltsyra och mässingsborste. Började med borsten och ättika innan jag går på med saltsyra, och det kommer inte behövas saltsyra. 24% ättika och försiktigt med borsten är mitt tips till den som råkar ut för samma problem. Om det är oglaserat klinkers vill säga
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden