Jag har köpt en Danfoss givarelement RAVI med klämfäste och ett rakt Danfoss R20 ventilhus från Rinkabyrör. Idag märker jag att detta inte passar ihop. Tänkte inte alls på detta när jag beställde. Så vad kan jag göra? Håller på och bygger en egen TVA.
Jocke
Jocke
RAVI ska ha ett annat ventilhus. Produktlänk hos danfoss här
Finns i dimension 10-25.
Passande ventilhus (rakt) dimension 20 har RSK 481 85 22
Finns även i vinkel och heter då 481 85 63
RSK 481 85 22 lagerförs hos dahl på huvudlagret i kallhäll. Hittar ingen internetbutik som saluför den... Någon annan som kanske vet var "svennson" kan handla denna?
Grundpiset i katalog ligger på 607:- plus moms, men en större VVS-firma har ca 50% rabatt på denna!
[TD="align: left"][/TD]
Finns i dimension 10-25.
Passande ventilhus (rakt) dimension 20 har RSK 481 85 22
Finns även i vinkel och heter då 481 85 63
RSK 481 85 22 lagerförs hos dahl på huvudlagret i kallhäll. Hittar ingen internetbutik som saluför den... Någon annan som kanske vet var "svennson" kan handla denna?
Grundpiset i katalog ligger på 607:- plus moms, men en större VVS-firma har ca 50% rabatt på denna!
Redigerat:
Kostar dem så mycket? Hmm. Hittade en på http://www.dinvvsbutik.se/rav208ventilhusrakg20-p-122280.html?vat_disp=1 men ca 526kr + frakt är lite väl dyrt. Jag ska ha 22mm rör till och från pvv. Hur blir det om man kör med ett ventil med R15 istället?
Klicka här för att svara