2 954 läst ·
38 svar
3k läst
38 svar
Vad göra med stora mängder skruv?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 696 inlägg
Nä, de vill ha nya fräscha skruvar som luktar gott. 😉B bhus2021 skrev:
Nu är ju inte något i TS:s skattkista för gemene man, så målgruppen är en helt annan. Den finns kan jag lova. Jag knäcker extra på en secondhandbutik och sådant här försvinner rätt snabbt.
TS: kolla upp med en secondhandbutik eller kommunalt återbruk. Hade det varit i Göteborg kunde jag ha hämtat allt direkt. Återbruket hör i GBG säljer sånt du visar på bilderna och hyfsat snabbt. En jätteladdning gamla försänkta träskruvar i blankstål försvann på någon vecka.
Produkter som diskuteras: "träskruvar"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Kan tipsa om brukbar - cirkulär järnhandel
Tvivelaktigt att dom skulle ta emot gamla skruvar och bultar. Dom tar sällan emot gammalt byggmaterial öht. Gamla skruvar, spik och liknande har väldigt lite andrahandsvärde. Dom vill gärna ha mer lätt sålt i deras second hand butiker, Kläder, Möbler, Husgeråd (t.ex. porslin, glas) Prylar och dekorationer, Böcker, filmer, musik.F fribygg skrev:
Men visst, ring och kolla med dem.
Japp!E Eld skrev:
Som träbåtsnisse med magognybåt önskar man ha ett litet eget lager med spårskruv i förrådet. Försänkt, kullerförsänkt och kullrig skalle - i antingen mässing eller rostfritt. Förnicklad mässing funkar det med. Blankförnicklat svart är inte lika bra då minsta repa innebär rost och elände.
Torx, PH2 och pozidrive liknar faktisk skit på en gammelbåt…
Mvh
Absolut, jag använde nyligen spårskruv i mässing till min trattgrammofon, men här var det varken mässing eller rostfritt som fanns i lådorna om jag läste rätt. Till möbler vill man väl ha hudlim, blankspik eller smidda spikar?S Stefan.o skrev:Japp!
Som träbåtsnisse med magognybåt önskar man ha ett litet eget lager med spårskruv i förrådet. Försänkt, kullerförsänkt och kullrig skalle - i antingen mässing eller rostfritt. Förnicklad mässing funkar det med. Blankförnicklat svart är inte lika bra då minsta repa innebär rost och elände.
Mvh
Bra fråga, har inget vettigt svar på den då möbler till viss del ligger utanför min intressesfär.B bhus2021 skrev:
I mina ögon ska sådant som är synligt väldigt gärna spegla epoken ”grejen ” kommer från, om det är möjligt.
Ungefär som att en Cadillac Eldorado 1959 ska verkligen INTE utrustas med kromade blingfälgar och ”räserdäck” likt 4 varv eltape…
🙂
Mvh
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
Jag vårdar mina spårskruv som en skatt.S Stefan.o skrev:Japp!
Mvh
Förborrning gäller, smörjning med diskmedel och en exakt passande skruvmejsel.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Laga stora skruvhål i mdf leksakskök
Kök -
stora mängder vatten efter jag bilat upp golvet i källaren. Vad göra?
Grund & Markarbeten -
Skruva genom IKEA spånskiva utan att förstöra
Byggmaterial & Byggteknik -
Ta bort stora skruvar - vilket verktyg?
Golv -
Stora mängder vatten vid grävning till betongplint
Altan & Uteplats