3 279 läst ·
38 svar
3k läst
38 svar
Vad göra med stora mängder skruv?
Du har på sätt och vis rätt @bhus2021, troligtvis är procenttalet ännu lägre och många målar fasader och även även gamla fönster med plastfärg, gör fuskreparationer med plastic padding under gamla fönsterbeslag och har inte en tanke på att huset ska gå att renovera och underhålla även i framtiden.B bhus2021 skrev:
Förhoppningsvis kan det ändras igen så att gemene man vill ha material och metoder som inte stör ögat estetiskt, går att montera och demontera flera ggr.
Till TS: sälj eller skänk bort skruven, Även fast majoriteten av befolkningen föredrar slit och släng finns det alltjämt ett behov av spårskruv bland folk som har intresse för byggnadsvård, ekonomi och hållbart byggande.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Helt vansinnigt.G Ganescha skrev:
Finns naturligtvis pillimasare i närheten som vill komplettera sitt skruvförråd. Förövrigt något varje herre med klass har.
Jag brukar ställa ut mitt överskott vid brevlådan med en skylt och swichnummer. Ibland går det. Ibland inte.
Din skruvsamling tror jag är väldigt lättsåld för rätt pris.
På vår återvinning finns det (tyvärr) en returkontainer där fullt fungerande material kan tas med hem. Sist jag var där kom jag tillbaka med mer än jag slängde😀
Beror ju en hel del på var man bor om man ska lägga ut det vid vägkanten/brevlådan.Intet skrev:
Helt vansinnigt.
Finns naturligtvis pillimasare i närheten som vill komplettera sitt skruvförråd. Förövrigt något varje herre med klass har.
Jag brukar ställa ut mitt överskott vid brevlådan med en skylt och swichnummer. Ibland går det. Ibland inte.
Din skruvsamling tror jag är väldigt lättsåld för rätt pris.
På vår återvinning finns det (tyvärr) en returkontainer där fullt fungerande material kan tas med hem. Sist jag var där kom jag tillbaka med mer än jag slängde😀
Äsch, släng så är det ur vägen sen.
Medlem
· Blekinge
· 12 231 inlägg
Finns en värld bortom skruvdragare, alla sätter inte gips och som någon redan skrivit så är pozidrive synligt otroligt fult och ett elände när någon smetat färg i möget.
Så sant, att spara några minuter nu på semestern är för väldigt många mer värt än att kåken går att underhålla med rimlig insats om femtio år.B bhus2021 skrev:
Själv hoppas jag att spårskruven till fönstren och blankspiken och slamfärgen till ytterpanel får en renäsans, vi ser här på forumet ofta exempel på folk som startar trådar om att deras plastförgsmålade ytterpanel ruttnat eller att det är svårt eller omöjligt att hitta beslag till fönster som inte är mycket mer än ett kvartssekel.
Jag ska nog spara mina 30+ kg blankspik några år till. Bättre än börsen.F fribygg skrev:Så sant, att spara några minuter nu på semestern är för väldigt många mer värt än att kåken går att underhålla med rimlig insats om femtio år.
Själv hoppas jag att spårskruven till fönstren och blankspiken och slamfärgen till ytterpanel får en renäsans, vi ser här på forumet ofta exempel på folk som startar trådar om att deras plastförgsmålade ytterpanel ruttnat eller att det är svårt eller omöjligt att hitta beslag till fönster som inte är mycket mer än ett kvartssekel.
OT: Ska du inte använda den själv kan det ju vara klokt att sälja av den nu, det är ju inte så att ersättaren galvad trådspik är dålig eller svår att demontera om man nån gång behöver byta en bräda. Har du däremot svensktillverkad spårskruv kan det ju vara så att efterfrågan framöver blir betydligt bättre än i dag.E Eld skrev:
Som tidigare skrivits; lägg ut på Tradera och erbjud både frakt och hämtning. Jag har en känsla av att frakt via Tradera är billigare än om man köper frakten löst. Sortera den på typ, jag tror det är olika målgrupper som vill ha spårskruv och som vill ha maskinskruv med sexkantshuvud. Lägg hellre flera mindre annonser än en stor, det blir lättare att köpa om man slipper få massa man inte behöver. Vill man ha massa olika kan man buda hem det också och välja samfrakt, eller hämta vid samma tillfälle för den delen också.
Det som inte går denna väg, eller om du tycker att det är för stort besvär kan du lämna till återvinningsstationen om de har en byggretur-container på det vis Intet beskrev ovan.
Det som inte går denna väg, eller om du tycker att det är för stort besvär kan du lämna till återvinningsstationen om de har en byggretur-container på det vis Intet beskrev ovan.
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Varför inte skänka till Röda Korset nästa gång så det du inte orkar pyssla med kommer till dubbel nytta?Isakare skrev: