Hejsan.
Nu börjar köket ta form och ska upp med sista högskåpen. Elektriker drog fram 3 stycken kablar ( två eluttag och en till ljusskenan under skåpet. Nu valde jag att använda ikeas skena som gick in i eluttaget som vanligt och då lämnas jag med en kabel över (den i mitten). Vad gör jag med den kabeln nu? Det sitter vago-klämmor på den. Kan jag bara lägga upp den bakom skåpen och bygga fast allt eller måste den kabeln tas bort eller placeras någon annan stans?
Tack på förhand!

• Kök under renovering med LED-ljusskena installerad under ett skåp. Tre kablar med Vago-klämmor synliga på väggen. En gul skruvmejsel på bänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Om du lämnar kvar den måste du se till att den är urkopplad i bägge ändar.
Och ligger ena änden i en dosa tillsammans med strömförande så ska ledarna isoleras.

Generellt är jag negativt inställd till att oanvända elledningar lämnas kvar om det inte finns några starka skäl till det.
Men det finns nog inget direkt förbud.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Okej tack. Då tror jag att jag drar in den i skåpet och sätter så får elektrikern sätta ett uttag extra i skåpet. Högskåpet där sladden kommer ut ifrån limmades fast av killarna som satte bänkskivan så lite svårt att koppla bort den därifrån.
Tack för hjälpen!

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.