Har i våras dränerat runt grunden på huset, så nu ska det färdigställas en studio i källaren.
Har två väggar i den kommande studion med vitmålad puts. Dessa väggar är fullmatade med borrade hål efter tidigare väggbeklädnad. tanken är att dessa väggar ska putsas och sedan målas igen.
Vad måste göras? räcker det att putsa de hål som är, eller måste hela väggarna putsas? måste den gamla färgen bort?

Det räcker med att putsa igen hålen lokalt och sedan måla med silikatfärg.

Håller med om det. Det påstås ibland att silkatfärg måste målas på ny puts eller på annan silikatfärg. Men välj rätt sort (lite dyrare, prata med en duktig färghandlare) så funkar det även på befintlig färg oberoende av vilken sort det är.

StockholmM skrev:
Håller med om det. Det påstås ibland att silkatfärg måste målas på ny puts eller på annan silikatfärg. Men välj rätt sort (lite dyrare, prata med en duktig färghandlare) så funkar det även på befintlig färg oberoende av vilken sort det är.
Tack för svaren! Precis det jag ville höra, studion är i stort sett klar för att göra det sista i bygget. så bara jag har tid ska jag se till att få dessa väggar klara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.