Efter att ha tagit över ett restlager har jag väldigt mycket härdat glas som finns i Örebrotrakten.

Det mesta i storleken 1642x701 mm men även mindre skivor ner till 475x530 mm
4 mm tjockt.

Eftersom man inte kan skära i detta är man alltså bunden till de befintliga storlekarna om jag har förstått det rätt.
Så frågan är om man kan göra något vettigt av detta?

Mina funderingar...

Sälja som glas till växthus för de som vill snickra ram själva...

Krossa och använda som dekoration i blomkrukor etc istället för dekorationsstenar...

Sälja till glasmästare, men är väl rätt liten chans att de har köpare för just de storlekarna...

Tillverka soffbord med glasskiva...

Några andra förslag vad man kan göra med härdat glas.

D
Kan inte anledningen till att de tillverkades ge en ledtråd till lämpligt användningsområde?

Lyxiga balkongräcken. Men vad tillverkades de för från början?

D
Balkongräcken (om de är på någon höjd att tala om) skall vara laminerade och inte härdade. Möjligtvis att du kan ta 2 härdade glasskivor och laminera ihop dem till lyxiga balkongräcken...

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Finns massor med användningsområden.
Nu beror det på, om du skall använda allt själv, eller funderar på att sälja på tex Blocket.
De stora passar till balkongräcken, duschväggar och även avskärmningar.
De mindre kan passa som stänkskydd bakom diskbänk...

Tack för input.
De är tillverkade till växthusväggar men det finns mer glas än vad jag har profiler till.

D
Köp fler profiler...? Eler sälj glasen som växthusväggar med hänvisning till var man kan få profilerna...

Glas till solfångare för de som vill bygga själv! En lagom stor svartmålad radiator i en trälåda med rätt mått.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.