Hej!
Jag ska försöka snygga till lite i min hall. Nu har jag funderat länge och väl på hur jag ska få till mina takluster på bästa sätt. Jag har nämligen ett lite konstigt avslut mot trappan som leder upp på övre plan. Huset har en kattvind som "skjuter över" trappan. Skulle behöva ha lite tips och råd om hur man kan snyggatill detta. Bifogar bilder.
Tack på förhand!

• Vägg med spegel, sliten tapet; vitmålat paneltak; enkelt rum, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt, träpaneler, tak, vägg, rustika krokar, hörn, enkel inredning, avskalat, lantligt tema, ljus atmosfär.
    Skapa konto
  • Inomhus hörnbild som visar en vit dörr, förtappning, och en enkel taklampa mot en ljus vägg.
    Skapa konto
Jo, jag har varit unne på sådana. Då kan jag ju avsluta listerna mot dem. Och strunta i att sätta list över själva trappan. Istället kan jag sätta en smal hörn-täcklist där. Men problemet är att jag är lite allergisk mot täcklister som liksom tenderar att hammna "utanpå"..

Alt en regel / bjälke som täcker taklisten pluss nån cm så du får ett helt tak .. dvs lister x fyra sidor.
Och du slipper en täcklist för ändträt på panelen i trappen.

• Gilla
GEBER
  • Laddar…
Abeslut! Det låter som en bra idé. Tar den med mig!👍

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Har den lösningen minus fjärde listen i min hall då jag tagit bort en vägg som lämnade ett hål i taket ..
Vitt paneltak, mörk träbalk, tapet, vit vägg. Inredningsdetaljer i ett rum. Klassisk, hemtrevlig känsla.
Skapa konto

• Gilla
GEBER
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.