Vi har precis köpt ett hus med en över 4 meter hög tujahäck på baksidan mot grannen. För vår del gör den väl kanske inte så mycket, mer än att det ser så fruktansvärt ovårdat ut och instängt, men jag skulle kunna tänka mig att grannen bakom skulle vilja ta ner en bit på den, då han inte får ngn kvällssol annars. Kan man "kapa" den något eller hur gör man? Och om man kan, hur ser det ut??

 
Såg på TV (trädgårdsdags?) om ett liknande problem. De kapade av den. Men kom ihåg att hellre ta för lite än för mycket.
 
Du kapar häcken i den höjd du vill ha den.

Hur det ser ut? Något kortare troligtvis.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.