S
Köp ett gäng säckar med dressjord och lägg ett tunt lager i hjulspåren. Då kan du bli vän med grannen igen och gräset kommer växa genom jorden i vår.
Sand går också bra.

• Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det hade väl inte varit några större problem att hyra en bil och åka och hämta däcken?
Det fanns inte tid helt helt enkelt. Bara att åka kommunalt till en biluthyrare hade slukat all den tid som fanns att åka till färjan en timme bort.

• Gilla
EvertL
  • Laddar…
N Neodynamia skrev:
Bara att åka kommunalt
Det finns taxi!

Nu ser jag som sagt inte bilspåren som något stort problem utan de kommer med största sannolikhet att försvinna av sig själv. Dock tycker jag gärningen i sig är ett d-a sätt rent ut sagt. Man kör inte bil olovandes över en annans trädgård av den anledning som redovisats här, anser jag. "Tvungen att köra över min grannes gräsmatta" är man när liv står på spel, inte när bussen tar för lång tid...

Redigerat:
  • Gilla
  • Arg
EvertL och 15 till
  • Laddar…
Nu finns spåren där, vad man kunde gjort, tja...
Det försvinner till försommaren efter några klippningar. Ok, är bara till 99% säker.

• Gilla
Björne T och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Nu finns spåren där, vad man kunde gjort, tja...
Nej gjort är naturligtvis gjort men att se det i sitt sammanhang gör det lättare att förstå grannen.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S
Hur patetisk man eventuellt tycker att grannens upprördhet är, så är det uppenbart att han känner sig kränkt.
Och har i praktiken all rätt att vara det.

Nåt säger mig dock att grannsämjan inte varit klockren innan.

• Gilla
EvertL och 6 till
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Hur patetisk man eventuellt tycker att grannens upprördhet är, så är det uppenbart att han känner sig kränkt.
Kränkt vet jag inte. Snarare utsatt för skadegörelse, olaga intrång eller kanske hemfridsbrott.

• Wow
  • Gilla
S_lund och 1 till
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
Kränkt vet jag inte. Snarare utsatt för skadegörelse, olaga intrång eller kanske hemfridsbrott.
Kalla det vad man vill, men trädgården är så klart ett extra känsligt kapitel eftersom grannen troligen lagt avsevärd tid och möda på att hålla den fin.
Lite i nivå med att tafsa på grannens fru 😂

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
Det är lite olika mentalitet beroende på var man bor tror jag.

Helt klart stadsbor eller f.d stadsbor detta verkar handla om.

• Gilla
Lydia72 och 1 till
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Det är lite olika mentalitet beroende på var man bor tror jag.
Kan så vara. Jag försökte mig bara på att objektivt bedöma gärningen ur ett straffrättsligt perspektiv. Kränkning brukar mer relateras till brott som förtal, förolämpning eller ofredande, vilket jag inte direkt ser tillämpligt här. 😀

• Gilla
Snikholt
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Lite i nivå med att tafsa på grannens fru
Ouch, plötsligt ser jag Ove framför mig... En krossad mus sveper även över mitt ögas inre bild... Hur ska jag komma över detta?

De som förstår, förstår... 😀

• Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jag köper till skillnad från en del andra att grannen blev lite sur.

Hjulspåren är bäst att ta framåt våren/försommaren. Ut med jord och jämna till där det behövs. Inga nya frön om du inte har exakt rätt blandning som redan finns där, annars kommer det se för jävligt ut. Befintligt gräs växer igenom det tunna jordlager du eventuellt lägger ut.

• Gilla
Jotsat och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Jag ser faktiskt inte ett enda inlägg i tråden som uttrycker att skribenten inte förstår det. Jag har i alla fall full förståelse för det. Att jag tror att "skadan" kommer att självläka påverkar inte det.

• Gilla
andza och 1 till
  • Laddar…
S
tensiden tensiden skrev:

Hjulspåren är bäst att ta framåt våren/försommaren. Ut med jord och jämna till där det behövs. Inga nya frön om du inte har exakt rätt blandning som redan finns där, annars kommer det se för jävligt ut. Befintligt gräs växer igenom det tunna jordlager du eventuellt lägger ut.
I min värld är inte det där någon klass-A gräsmatta från början.
Sen är det iofs helt orelevant, grannen har rätt att bli sur ändå.

Jag tror inte heller det där kommer synas till våren efter första klippning.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag skulle ta en grep och gå längs spåret nu och berätta att du köper hem frö till våren när det har en chans att gro. 10-12 grader i jorden osv.. Inte för att jag tror det är nödvändigt men lyckas man klanta till det i så hög grad att man gör intrång på grannens tomt med en bil (wtf?) får man försöka mildra effekten. En halvtimmes jobb nu och en säck gräsfrö av den större typen till grannen (köp inget billigt skräp) är ingen stor sak.
Whiskey, rom, vin eller chokladask funkar från din kompis om det verkar lämpligt (köp inget billigt skräp).
Håller med, jag brukar lyfta hjulspår när vi har haft besökare med husbil som parkerat på vår tomt. behöver knappast någon grässådd till våren.

• Gilla
MD11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.