11 248 läst ·
61 svar
11k läst
61 svar
Vad göra åt bilspår i gräsmatta?
Det finns taxi!N Neodynamia skrev:
Nu ser jag som sagt inte bilspåren som något stort problem utan de kommer med största sannolikhet att försvinna av sig själv. Dock tycker jag gärningen i sig är ett d-a sätt rent ut sagt. Man kör inte bil olovandes över en annans trädgård av den anledning som redovisats här, anser jag. "Tvungen att köra över min grannes gräsmatta" är man när liv står på spel, inte när bussen tar för lång tid...
Redigerat:
Kalla det vad man vill, men trädgården är så klart ett extra känsligt kapitel eftersom grannen troligen lagt avsevärd tid och möda på att hålla den fin.Alfredo skrev:
Lite i nivå med att tafsa på grannens fru 😂
Kan så vara. Jag försökte mig bara på att objektivt bedöma gärningen ur ett straffrättsligt perspektiv. Kränkning brukar mer relateras till brott som förtal, förolämpning eller ofredande, vilket jag inte direkt ser tillämpligt här. 😀S Snikholt skrev:
Jag köper till skillnad från en del andra att grannen blev lite sur.
Hjulspåren är bäst att ta framåt våren/försommaren. Ut med jord och jämna till där det behövs. Inga nya frön om du inte har exakt rätt blandning som redan finns där, annars kommer det se för jävligt ut. Befintligt gräs växer igenom det tunna jordlager du eventuellt lägger ut.
Hjulspåren är bäst att ta framåt våren/försommaren. Ut med jord och jämna till där det behövs. Inga nya frön om du inte har exakt rätt blandning som redan finns där, annars kommer det se för jävligt ut. Befintligt gräs växer igenom det tunna jordlager du eventuellt lägger ut.
I min värld är inte det där någon klass-A gräsmatta från början.tensiden skrev:
Jag köper till skillnad från en del andra att grannen blev lite sur.
Sen är det iofs helt orelevant, grannen har rätt att bli sur ändå.
Jag tror inte heller det där kommer synas till våren efter första klippning.
Håller med, jag brukar lyfta hjulspår när vi har haft besökare med husbil som parkerat på vår tomt. behöver knappast någon grässådd till våren.Z z_bumbi skrev:Jag skulle ta en grep och gå längs spåret nu och berätta att du köper hem frö till våren när det har en chans att gro. 10-12 grader i jorden osv.. Inte för att jag tror det är nödvändigt men lyckas man klanta till det i så hög grad att man gör intrång på grannens tomt med en bil (wtf?) får man försöka mildra effekten. En halvtimmes jobb nu och en säck gräsfrö av den större typen till grannen (köp inget billigt skräp) är ingen stor sak.
Whiskey, rom, vin eller chokladask funkar från din kompis om det verkar lämpligt (köp inget billigt skräp).