34 850 läst ·
73 svar
35k läst
73 svar
Vad gör man när hantverkaren förstör?
Det hör till god sed att hänga kvar i tråden, svara på frågor och hålla igång den ett tag. Givetvis är det inte obligatoriskt att posta bilder, men man kan svara snällt på begäran.MissAnpassad skrev:
Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.elpaco skrev:
Och för den delen, hur kul tror du det är att som TS och den enda som verkligen vet hur skadorna ser ut, att folk påstår att denne överdriver osv? Då skulle jag inte heller svara, utan lägga min tid och energi på roligare saker.
Håller med dig. Men många tror att tvisterna ska lösa sig med en polisanmälan. Sedan blir de besvikna när ärendet skrivs av eller utredningen inte utreds och besvikelsen riktar även mot polisen som de då tycker inte gör något.pelpet skrev:
Få firman att återställa eller skälig ersättning. Går inte det tycker inte de flesta firmor inte om att få dålig reklam. Det finns gratis juridisk rådgivning 20-30 minuter i många kommuner. Det finns även en sajt som jag nu inte kommer ihåg namnet på som svarar på frågor om tvister men även under telefontid.
du hänger upp dig att vi efterfrågade bilder, men TS lovade själv redan torsdag att han skulle ta lite bilder åt oss och då är det inte så konstig att vi gärna vill se dom, och sen vet jag inte vad som kan vara viktigare för TS än att få råd hur han kan få bort glassplitter ur sandlådanMissAnpassad skrev:Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.
Hänga kvar betyder inte att man slår läger vid datorn i två dygn i sträck och sjukanmäler sig från jobbet. Det betyder att man tittar in några gånger efter startposten. Just de spekulationer som du upplever som otrevliga (och som alltid uppkommer, vi är ju olika i vår tolkning) hade lätt då kunnat undvikas genom enkla svar. Och om man skall tala om dålig attityd och tråkigt samtalsklimat- se på din egen post till mig.MissAnpassad skrev:Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.
Och för den delen, hur kul tror du det är att som TS och den enda som verkligen vet hur skadorna ser ut, att folk påstår att denne överdriver osv? Då skulle jag inte heller svara, utan lägga min tid och energi på roligare saker.
Nu trillade vi Offtopic....
Men för att fortsätta där...
När man ställer en fråga i ett forum måste man acceptera att alla inte tycker som man själv gör, alla kan inte älska en...
Ibland kan det dessutom vara så att den som startad tråden var helt fel ute. Då får denna inte de svaren han eller hon vill ha. (vilket är naturligt) Men jag tycker att det hör till god sed att inte bara sluta skriva.
"Den som är med i leken får leken tåla"
Men för att fortsätta där...
När man ställer en fråga i ett forum måste man acceptera att alla inte tycker som man själv gör, alla kan inte älska en...
Ibland kan det dessutom vara så att den som startad tråden var helt fel ute. Då får denna inte de svaren han eller hon vill ha. (vilket är naturligt) Men jag tycker att det hör till god sed att inte bara sluta skriva.
"Den som är med i leken får leken tåla"
Själv "dömer" jag först efter att personen är bevisat "skyldig" till att överdriva.elpaco skrev:
Avser du delen där jag skrev att jag inte höll med dig? För sådant händer ju hela tiden och jag kan verkligen inte se något jag skrivit som skulle vara "tråkigt samtalsklimat".elpaco skrev:
Där håller jag med om. Därför försöker jag undvika att hänga ut hantverkaren eller (undvikar att be TS göra så) tills det finns "bevis" på att hantverkaren missköt sig ordentligt.MissAnpassad skrev:
Jag försöker även att lunga ner en TS genom att komma med enkla tips hur man kan åtgärda det eller att avvakta ett tag och se om det verkligen är så allvarligt som hen trodde i början.
Det är ingen misstro från min sida, men ett sätt att hjälpa till.
Och om du tycker att TS inte behöver svara med lite återkoppling i tråden, låt då inte tråden spåra ut så mycket som den gör, för då bejhövs TS input verkligen.
Bilder är alltid bra att få, för att man skall få se lite mer än bara en sida av historian. Eftersom det alltid finns minst 2 sidor av varje historia som berättas.
Till TS: Dokumentera alla "fel" som du har hittat med foton.
Ta dessa till den som äger/driver firman. Alternativt närmaste chef och hänvisa till bilderna och säg vad som är felet.
Självklart skall en seriös firma städa efter sig när de utfört arbete. I detta fall ta bort glaskross.
Samt ersätta sådant som de har skadat.
Till TS: Dokumentera alla "fel" som du har hittat med foton.
Ta dessa till den som äger/driver firman. Alternativt närmaste chef och hänvisa till bilderna och säg vad som är felet.
Självklart skall en seriös firma städa efter sig när de utfört arbete. I detta fall ta bort glaskross.
Samt ersätta sådant som de har skadat.
"att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig"MissAnpassad skrev:
Tycker iaf jag är ett helt onödigt och otrevligt raljerande .. Men kanske normalt sätt att samtala hemma hos dig?
Klicka här för att svara