Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Jag har fem lastpallar stående på tomten efter några små projekt jag gjort. Vad gör jag med dem? Slänger på tippen, eller går de att lämna tillbaka någonstans?
Jag tvivlar på att någon vill hämta dem när det gäller så få.
Jag tvivlar på att någon vill hämta dem när det gäller så få.
Är det EU pallar får du några tior för dom beroende på skick. Finns många som samlar på dessa. Tex fanns en i kungenskurva förut, vet ej om dom är kvar nu.
Är det inte eu-pallar är det bara att såga upp och elda eller köra på tippen.
Är det inte eu-pallar är det bara att såga upp och elda eller köra på tippen.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Om det är EUR-pallar kan du också skaffa "pallben" (vet inte vad de egentligen heter) så blir de rätt bra arbetsbord för mindre uppgifter. Dessa kan man också utan större eftertanke såga sönder ytan på med sänksågen (se upp med spikarna för sågen skull bara)
/U
EDIT: verkar faktiskt heta pallben http://www.olmab.se/products.php?cid=95&pid=308 kanske går det att få tag på lite billigare på annat håll...
/U
EDIT: verkar faktiskt heta pallben http://www.olmab.se/products.php?cid=95&pid=308 kanske går det att få tag på lite billigare på annat håll...
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
Detta är ett konsumentforum, till och för konsumenter.bardexa skrev:Jag köper dessa pallben från [REKLAM]. Köpte mina för 10 år sedan och de håller fortfarande, en kanon investering om ni frågar mig! Har tänkt att köpa några par i andra storlekar också.
Använder dessa både som arbetsbänk och matbord när vi har mycket gäster vid fester utonhus osv.
§5 Billigare här oxå!
Jag skulle dock aldrig handla från företag som inte har läskunnig personal!
§5, §5.2
Det finns hur mycket som helst att göra:
Jag bildgooglade med roligt lastpallar
Det dyker upp hundratals fler idéer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bildgooglade med roligt lastpallar
Det dyker upp hundratals fler idéer.
Lagra allsköns grejer på...både inne i garaget och ute......pallkragar och palltruck är ett måste... 
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Man vet aldrig när man behöver en lastpall, ställ undan dem och vänta och se.
Jag travar ved på dem, använder pallben för att få arbetsbänkar.
Byggde en gång över en bäck, basen till min soptunnehållare. Möjligheterna är oändliga!
Jag travar ved på dem, använder pallben för att få arbetsbänkar.
Byggde en gång över en bäck, basen till min soptunnehållare. Möjligheterna är oändliga!
Att tänka på innan man släpar in pallar och gör bord och annat av dom är att ta en funderare på vad som kan legat på dom. Kan vara allt från cement, olja till frätande grejer.
Pallar som privatpersoner har är allt som oftast "byggpall" som passerat stadierna som A pall och B pall för att slutligen bli byggpall.
Kan vara bra innan man lägger kanelbullen på pallbordet eller slickar på sängstommen...
/ Mikael - som tycker en pall är en pall och inget annat...
Pallar som privatpersoner har är allt som oftast "byggpall" som passerat stadierna som A pall och B pall för att slutligen bli byggpall.
Kan vara bra innan man lägger kanelbullen på pallbordet eller slickar på sängstommen...
/ Mikael - som tycker en pall är en pall och inget annat...
Hade några pall liggandes och behövde ett vedskjul.
Ett par 95x95 reglar, en bit plåttak, två pall som golv och 2x2,5 pall som sidoväggar (byggde mot uthuset så "bakvägg" va redan klart) tog ett par timmar och blev riktigt bra.
Ett par 95x95 reglar, en bit plåttak, två pall som golv och 2x2,5 pall som sidoväggar (byggde mot uthuset så "bakvägg" va redan klart) tog ett par timmar och blev riktigt bra.
