109 489 läst ·
202 svar
109k läst
202 svar
Vad gör man med granne som gör farliga och olagliga grejer?
Stämmer säkert men däremot brukar straffen för skattebrott vara högre än våldtäkt vilket är väldigt konstigt.Maskintok skrev:
Nja det är ju en fråga för domstolen..S senap skrev:
ordningspolisen väger inte dessa emot varandra.
våldtäkt drabbar en person med skada fysiskt samt psykiskt vilket ger högre prioritet än skattebrott som utreds av ekobrott..
Inte vet jag. Jag ringde och sade att "grannen på xxx eldar byggavfall på tomten och det verkar inte bara vara torrt trä"Maskintok skrev:
Jag ringde faktiskt bara 11414 men de kom direkt.
Samma sak andra gången - då med tillägget "nu eldar de igen..."
Detta var i Stockholm och de hade kanske inga pågående mord att åka på...
sista 15 åren skattebrott mm fått högre straff än våldsbrott..S senap skrev:
mycket tragisk utveckling..
Men samtidigt så kan inte det ena eller andra vara för lågt i skalan heller då väljer en del att göra dåden för risken är låg ändå...
Du tror, vilket många gör angående saker de inte vet något om. Åsikter är en sak och fakta en annan sak. Vad du tror är faktiskt helt ointressant, så kom istället med källhänvisningar som bekräftar din ”tro”!E errakareby skrev:
definitionsfråga..
Vissa anser ju sig veta att Jesus levt och att en gud finns... De "tror" ju på detta..
En religiös övertygelse.
ungefär som att elda skulle vara så hemskt.
Det kallar jag en religiös övertygelse..
undrar om inte vissa grannar tar sig friheten att tro lite väl hårt om vissa saker..
Ska man dra saker så till sin spets, så är det bara hörsägen om att viss granne eldat och hur... inga bevis finns framlagda.
Så häng era trosor ute eller inne klockan 11-12 på söndagarna, då trosbekännelsen är..
Vissa anser ju sig veta att Jesus levt och att en gud finns... De "tror" ju på detta..
En religiös övertygelse.
ungefär som att elda skulle vara så hemskt.
Det kallar jag en religiös övertygelse..
undrar om inte vissa grannar tar sig friheten att tro lite väl hårt om vissa saker..
Ska man dra saker så till sin spets, så är det bara hörsägen om att viss granne eldat och hur... inga bevis finns framlagda.
Så häng era trosor ute eller inne klockan 11-12 på söndagarna, då trosbekännelsen är..
Precis min tanke! Jag hade radat upp brandsläckare-många pulverbranssläckare utanför garaget. De är ju inte så dyra. Sen hade jag kanske tagit foto och sen skickat in till lämplig tidning!E errakareby skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Med den logiken kan vi ha livstid för att gå mot rött också. Alltid kan man väl fälla någon som man inte kan få dömd för grövre brott.
Precis. Bara hänsynslösa slan gör så. Är man dessutom nyinflyttad så ligger man dessutom lägst i rang med"rättigheter" men vissa fattar tydligen inte sånt. Sunt förnuft. Och risken ÄR jävligt stor att elden sprider sig via glöd o annat skit som kan gå med vinden dessutom. Spola vatten tillbaks om dom inte begriper ett nej till eldning. Dom orkar helt enkelt inte flytta bort sitt skit, är lata bara och tror att man får göra som man vill bara för att dom köpt markplätten. Hänsyn gäller och hårda tag mot hänsynslöst folk som inte fattar bättre.S Screew skrev:Oavsett hur nära eller långt bort man eldar från huset så ska man väl inte elda vad som helst? Giftig illaluktande rök är ju inte trevligt, hade det inte spelat någon roll så kan man ju elda bildäck medan man ändå eldar och byter man olja själv så kan man hälla på det också. En container eller hyrsläp är inte så dyrt, så man måste inte elda.