Vet inte riktigt om jag är helt hjärndöd men jag får inte till dom låga stommarna. Jag har en lutning på 5mm från vägg och ut. Hade det varit tvärtom så hade jag kunnat justera med benen fram. IKEA KÖK. Inga ben baktill. Som det är nu aä hänger dom bara på skena. Och skåpen skulle behöva upp baktill.

• Vattenpass placerat mot vägg för att kontrollera lutning vid köksbyggnation. Bubblan visar en lutning på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggen lutar eller buktar antagligen. Lägga mellan skena och vägg så skåpen sitter i våg är nog rätt väg att gå.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
A
T tontho78 skrev:
Vet inte riktigt om jag är helt hjärndöd men jag får inte till dom låga stommarna. Jag har en lutning på 5mm från vägg och ut. Hade det varit tvärtom så hade jag kunnat justera med benen fram. IKEA KÖK. Inga ben baktill. Som det är nu aä hänger dom bara på skena. Och skåpen skulle behöva upp baktill.
Är skåpet emot väggen i botten?

Rejäl skrev:
Är skåpet emot väggen i botten?
Nej dom har dom där vita distanserna.
Funderar på om man skulle lägga en 34x70 i nederkant och ta bort distanserna. Då kan man ju justera bara på benen

• Gilla
Nomimon
  • Laddar…
A
T tontho78 skrev:
Funderar på om man skulle lägga en 34x70 i nederkant och ta bort distanserna. Då kan man ju justera bara på benen
Eller så får du palla ut skenan med lämpliga distanser..
Kolla hur mycket din vägg lutar..

Purre
T tontho78 skrev:
och du använder hängskena?

Purre Purre skrev:
och du använder hängskena?
Japp det gör jag men jag ser att väggen lutar en del.

Löste det så här. Då är det stöd i bakkant sam hänger på skena. Tog bort dom vita distanserna bakom. Nu blev det mycket bättre.

• Skåp med stöd i bakkant som hänger på skena, utan vita distanser, sett mot bakvägg och laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.