Anna, bonden som brukar min mark (ca 5 ha) betalar inte en spänn. Jag får däremot stöden. En inte ovanlig lösning.
 
Ja, det är en ganska vanlig lösning. Sen tycker jag det är en aspekt att marken faktiskt brukas också. Brukar man den inte själv så kan det vara bra med någon som håller efter den, även om man inte ens tjänar något på det, mer än att just marken hålls efter. Annars får man kanske försöka sköta det själv och det kan vara jobbigt utan maskiner.

[Edit] Ber om ursäkt för lite väl OT orienterad riktning här kanske, back to topic
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.