Andy78 skrev:
Det är väl som allt annat de säger "du får skicka in den så vi får titta på det" du skickar in din iphone eller vad det nu är de trycker på startknappen och konstaterar "ja batteriet håller inte laddning", och sedan får du en faktura på en felsökning och en rekomendation att byta batteri.

om batteriet dör efter 7 - 8 månader så ska du som kund anse att det är ok och bara rycka på axlarna och köpa en ny produkt.

Apple gillar att bygga in grejerna allt för att försvåra för konsumenten.
Jag kan meddela att en sådan felsöking på en Apple-produkt inte kostar en spänn inom garantitiden. Statistiken visar att batteriet kommer att hålla längre än den tid produkten är aktuell för ägaren.

Syftade dock efter garantitiden...

"Statistiken visar att batteriet kommer att hålla längre än den tid produkten är aktuell för ägaren."
Och tiden är? 6, månader ,8 12? intressant det där.

Vilken statiskt? och om det inte gör det som i mitt fall då?
eller om batteriet är 8 månader gammal och det bara är 6 månaders garanti, hur går man tillväga då vågar man skicka in den?

Många jag känner har iphone:s som börjar bli 2 år gamla och helt plötsligt har dött de har lämnat in den och fått ett pris på utbytestelefon, men inget vad man har komit fram till i felsökningen eller vad som var fel, men det är så det är numera antar jag.

Redigerat:
Andy78 skrev:
Syftade dock efter garantitiden...

"Statistiken visar att batteriet kommer att hålla längre än den tid produkten är aktuell för ägaren."
Och tiden är? 6, månader ,8 12? intressant det där.

Vilken statiskt? och om det inte gör det som i mitt fall då?
eller om batteriet är 8 månader gammal och det bara är 6 månaders garanti, hur går man tillväga då vågar man skicka in den?

Många jag känner har iphone:s som börjar bli 2 år gamla och helt plötsligt har dött de har lämnat in den och fått ett pris på utbytestelefon, men inget vad man har komit fram till i felsökningen eller vad som var fel, men det är så det är numera antar jag.
Om batteriet är inbyggt gäller hela Apple-produktens garantitid. Du har ju inte möjlighet att byta den själv och kan alltså inte åtgärda problemet utan att bryta resterande garanti.

Statistiken är vår egen och den säger att batterier på iPhone och iPod antingen går helt sönder rätt tidigt eller håller minst så länge som kunden är Intresserad av produkten. Undantag finns naturligtvis. Frugan har en iPod från 2004 som har används dagligen. :)

Johan Gunverth skrev:
Om batteriet är inbyggt gäller hela Apple-produktens garantitid. Du har ju inte möjlighet att byta den själv och kan alltså inte åtgärda problemet utan att bryta resterande garanti.

Statistiken är vår egen och den säger att batterier på iPhone och iPod antingen går helt sönder rätt tidigt eller håller minst så länge som kunden är Intresserad av produkten. Undantag finns naturligtvis. Frugan har en iPod från 2004 som har används dagligen. :)
Naturligtvis är er egen statistik bra, det är som att läsa ratten, det står bara bra grejer om volvo.

Det är lite det jag menar batterier dör inte sådär hux flux.

Du skriver undantag finns....och kankse är det så i mitt fall, därför har jag reklamerat det, Det är antingen ja eller nej får jag ett nej så få de väl slänga det i sopen och jag köper ett nytt.

Självklart betalar jag inte 1790 kr när det kostar under 1200kr hos hp.

Eller så får det blir ett eftermarknadsbatteri för hälften.

Andy78 skrev:
...det är som att läsa ratten, det står bara bra grejer om volvo.
Ratten var Volvo PVs tidning. Apple har inget med vår statistik eller uppfattning om produkterna att göra. :|

O
Tja, oavsett får vi önska dig lycka till med reklamationen. Men det kan bli svårt.... så hoppas inte för mycket!
Det beror i slutänden på HP´s goda vilja ifall dom vill ge dig ett nytt batteri. Jag tror inte det, för ett år är vad ett batteri håller.... Det är en förbrukningsvara. Jag tror att du får svårt att bevisa att det är fabrikationsfel.

Räknar inte med det heller?

Vad anser ni om konstnadsförslaget jag har fått?

Såg på följesedel när vi skickade in den och där var det ikryssat kostnadsförlag nej ...vilket är helt korrekt.

Jag mailade verkstaden och frågade vad de komit fram till och hur och även om de fått min reklamation och bifogade den, igår på morgonen så fick jag ett sms om att reparationstiden har förlängts.

Jag kontaktade verkstaden via mail och frågade om de fått in min reklamation, då jag tycker att det är märkligt att jag ska betala för det jag redan konstaterat.

Fick då till svar att det är 12 månaders garanti men batteriet har komit in för sent.
och att reklamationen jag skrivigt ej var bifogad.

Om jag hade fått skicka in batteriet när jag var på Siba Barkarby så hade de fått in batteriet i tid.

Jag frågade då hur jag som kund ska gå tillväga när siba hittar på egna garantier och inte ens kan bifoga ett a4 ark speciellt när jag säger "det är viktigt att du skickar med denna"

Trött jag blir känns som jag är tillbaka på ruta 1

De skulle skicka ett mail till butiken för att se hur de ska lösa detta.

Case Closed, batteriet utbytt.
Verkstaden skötte detta väldigt smidigt all kommunikation skedde via mail jag var saklig och verkstaden gav mig snabba svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.