24 933 läst ·
20 svar
25k läst
20 svar
Vad gäller? Våtrumsgips,skivor, Plyfa bakom gips?
Nej, det står ju uttryckligen "Ytskikt av kakel på plastmatta som tätskikt eller på tätskiktsfolie".kimpo skrev:
Saxat från http://www.gvk.se/branschregler/tatskikt/tatskiktsfolie -
"Det är enligt GVKs branschregler tillåtet att installera tätskiktsfolie som tätskikt under kakel och klinker på underlag som tål normal fuktbelastning, det vill säga 70-85 % relativ fuktighet,till exempel gipsskiva med kartongyta."
GVK eller BKR, det är upp till dig. Och ev ditt försäkringsbolag...
Kriff skrev:Nej, det står ju uttryckligen "Ytskikt av kakel på plastmatta som tätskikt eller på tätskiktsfolie".
Saxat från [länk] -
"Det är enligt GVKs branschregler tillåtet att installera tätskiktsfolie som tätskikt under kakel och klinker på underlag som tål normal fuktbelastning, det vill säga 70-85 % relativ fuktighet,till exempel gipsskiva med kartongyta."
GVK eller BKR, det är upp till dig. Och ev ditt försäkringsbolag...![]()
Ha ha...du har rätt. Nya regler igen!! Man blir inte klok på detta!! :wow:
Kommer att använda mig utav våtrumsskivor ändå! Men man börjar ju undra lite ändå det är ju rätt luddigt det här med gips vad man få och inte får
hur andra gör osv
Har 2 kompisar som är byggare och jobbar på 2 olika firmor (stora företag) dom kör och har alltid kört kartonggips dubbla lager i badrum! Hade jag Byggt ett nytt hus eller renoverat som jag gör nu så varför inte lägga på lite små kroner och få det lite bättre alternativet?
hur andra gör osv
Har 2 kompisar som är byggare och jobbar på 2 olika firmor (stora företag) dom kör och har alltid kört kartonggips dubbla lager i badrum! Hade jag Byggt ett nytt hus eller renoverat som jag gör nu så varför inte lägga på lite små kroner och få det lite bättre alternativet?
d^_^b Då är du safe!!chabby skrev:Kommer att använda mig utav våtrumsskivor ändå! Men man börjar ju undra lite ändå det är ju rätt luddigt det här med gips vad man få och inte får
hur andra gör osv
Lycka till !!
Klicka här för att svara