Hej!
Jag har sett nämnas Luxskivor här på forumet som en fix för knepiga inbyggnader eller annat i badrum.
Jag har försökt hitta mer info om hur det fungerar rent praktiskt och hur man kan använda dem.
Tex så börjar jag fundera på att renovera badrum hemma med våtrumsmatta på golv och väggar där jag vill ha ett duschhörn och istället för en fast glasvägg har jag sett en del nämna att man kan bygga en vägg av dessa lux element, vilket verkar smidigt om jag vill tex bygga in en nisch.
Det jag undrar då är, kan man göra hela badrummet och sätta golvmattan och väggmattan och sen bygga denna vägg i efterhand ? Limma mot vägg och golv/tak, och sen bara kakla rätt på utan tätskikt (Har sett nämnas att det finns förbehandlade skivor med tätskikt) eller hur fungerar det ?
Att konstruktionen på de här skivorna inte tar skada av vatten har jag förstått men finns det någon chans att vatten blir stående mellan eller under den här konstruktionen mot golvet eller mot väggen kanske ?
Jag är ingen byggare så dumma kommentarer undanbedes, men jag vill gärna veta hur/vad man kan göra innan jag börjar rita ideer och kontaktar snickare/mattläggare och diverse.
// chraster