11 624 läst ·
37 svar
12k läst
37 svar
Vad gäller egentligen fel vid besiktning av kök?
Möjligt, men alla synliga ytor är massivträ eller faner som antingen är penselmålade från Kvänum alt. Målas på plats. Eventuella skador av en oförsiktig snickare hanteras vid målningen. För mig är det slutresultatet och hållbarheten som räknas, men nu var jag mest nyfiken på prisnivån.JohanLun skrev:
Markant billigare och snabbare leverans än Kvänum.krillek skrev:
Nu vart det lite of-topic. Jag betvivlar inte Kvänums kvalitet, mina förädrar har ett 20 år gammalt kvänumkök som fortfarande ser fräscht ut, men om man av andra skäl vill ha massivträ även i stommarna så funkar det inte med Kvänum då (plus att det för min plånbok inte passar, även om jag aldrig tog in offert från dem... Kanske är de inte så dyra som man ibland hör talas om). Anpassar kvänum skåpen exakt till varje kök eller är det standard modulstorlekar?
Men för intresse för andra som letar kök, mindre leverantörer kan tydligen vara väl så konkurrenskraftiga mot billigare kök även för måttanpassat massivträ...
Men för intresse för andra som letar kök, mindre leverantörer kan tydligen vara väl så konkurrenskraftiga mot billigare kök även för måttanpassat massivträ...
Jo, dom är precis så dyra som du tror och det kan verkligen inte beskyllas för att vara prisvärda kök, men dom gör precis på millimetern som du vill ha det i bredd, höjd och djup! Vissa saker är dock bättre att låta en duktig snickare göra på plats än att få från fabrik.JohanLun skrev:
Utan att vara klar med monteringen av mitt kök (som jag gör själv) så får jag slå ett slag för Åraslöv, som bygger i massivträ, anpassar på millimetern som man vill ha det och ligger i prisnivå, ungefär som / kanske något högre, än tex Ballingslöv (vi tog in några olika offerter och det är ju lite äpplen och päron i det). Noteras skall att detta inte är samma leverantör som den som TS har. Dock är mitt kök sprutlackat, men dock så framträder viss trästruktur. Jag har sett vissa som beställer detta kök trärent och platsmålar - det blir dock väsentligt dyrare att göra så.
Åraslöv har varit väldigt bra att ha att göra med under processen, så här långt. Jag har bara monterat hälften än, det går inte så snabbt tyvärr... När jag väl är klar kan jag lägga ut några bilder och ett slutgiltigt omdöme.
Det är ju intressant att det finns flera tillverkare som ligger bra prismässigt och har en stor flexibilitet och hantverksmässighet. Tror många räknar bort dessa då man -tror- att de är väldigt mycket dyrare...
Ballingslöv, Marbodal mfl måste tjäna massor på sina kök, materialkost kan inte var så hemskt mycket högre än ett IKEA kök, men priset är ju flera gånger högre...
Åraslöv har varit väldigt bra att ha att göra med under processen, så här långt. Jag har bara monterat hälften än, det går inte så snabbt tyvärr... När jag väl är klar kan jag lägga ut några bilder och ett slutgiltigt omdöme.
Det är ju intressant att det finns flera tillverkare som ligger bra prismässigt och har en stor flexibilitet och hantverksmässighet. Tror många räknar bort dessa då man -tror- att de är väldigt mycket dyrare...
Ballingslöv, Marbodal mfl måste tjäna massor på sina kök, materialkost kan inte var så hemskt mycket högre än ett IKEA kök, men priset är ju flera gånger högre...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden