Hej.
Jag ska bygga ett mindre vinterbonat fritidshus med förhoppningsvis start i år.
Har någon tips vad som gäller ang. byggfelsförsäkring, tips på bra bolag mm.?
Tack på förhand.
/Niklas
Hej.
Jag ska bygga ett mindre vinterbonat fritidshus med förhoppningsvis start i år.
Har någon tips vad som gäller ang. byggfelsförsäkring, tips på bra bolag mm.?
Tack på förhand.
/Niklas
Nu var det ganska många år sen jag byggde ett nytt hus.
Som tur var fick jag anstånd från byggfelsförsäkringen då (Det var ju obligatoriskt ett tag), byggde ett fritidshus själv.
Men annars brukade man då iaf säga att det var pengar i sjön, det var ytterst sällan det betalades ut några pengar. Och dessutom ägdes i princip alla bolag som gav ut sådana försäkringar av samma aktörer i husbranschen.
Men det kanske är bättre nu, men försäkringarna har väl bytt namn numer ?
Så jag antar att antingen ett "färdigställandeskydd" eller en "Nybyggnadsförsäkring" är det du är ute efter ?