Jag håller på att bygga en liten friggebod för diverse ändamål, t.ex gäststuga, och funderar på vad för ventilation jag ska ha. Den är ca 10 kvm, lite isolerad, och ett el-element för uppvärmning när det behövs. Tanken var att sätta två ventiler på var sin sida på huset för ventilation, med någon sorts självdrag.

Jag skaffade ett ventilpaket som verkade bra (för det var bullerdämpat, vilket är önskvärt)

https://www.bauhaus.se/bullerdampad-ventil-fresh-tl80de-db-s

Som står att det är till-luft. Kan man sätta två lika dana, eller ska man ha två olika? Och ska man sätta den ena nära golvet och en långt upp, eller båda långt upp? Eller är jag helt ute och cyklar.
 
En uppe o en nere
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.