Jag tog ett par närbilder. Redan i denna storlek grenar den upp sig. Grenarna är kraftigare än "tjuvarna" på tomatplantor brukar vara i ett tidigt stadium.
Den fortsätter även över hjärtbladen att ha blad mitt för varandra i stället för lite förskjutna som de brukar vara på tomatplantan.
Här är en tomatplanta som jämförelse. Den är som synes även mycket hårigare.
Jag kan inte utesluta att det är en tomatplanta, men det är i alla händelser en annan sort än jag trodde mig ha sått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fortsätter även över hjärtbladen att ha blad mitt för varandra i stället för lite förskjutna som de brukar vara på tomatplantan.
Logga in
Skapa konto
Här är en tomatplanta som jämförelse. Den är som synes även mycket hårigare.
Logga in
Skapa konto
Jag kan inte utesluta att det är en tomatplanta, men det är i alla händelser en annan sort än jag trodde mig ha sått.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Luktar de lika? Tomat har ju en speciell doft.
Den är lite större nu. Är det någon som kan identifiera den? Såsom varande något annat än jag avsåg att odla är det definitionsmässigt ogräs, men jag undrar ändå vad det är.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Ser ut som brunskära
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Brunskära
Eller nån släkting till den.
Den är ju riktigt snygg som krukväxt! Växer annars på mark som ibland översvämmas av vatten, typ vid sjöstränder och småvatten och diken.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Brunskära
Eller nån släkting till den.
Den är ju riktigt snygg som krukväxt! Växer annars på mark som ibland översvämmas av vatten, typ vid sjöstränder och småvatten och diken.
Klicka här för att svara