Hej, skall koppla in en innegivare till min ivt greenline ht plus e7. Har dragit allt kablage och satt givaren på plats i det rummet jag vill ha den. Nu ska jag koppla in den i pannan. Kopplingen ser ut som på bilden. Vad heter den och framför allt var hittar jag en sådan? Går det att lösa på annat sätt typ tillverka en själv, eller koppla förbi på nåt sätt.
Mvh Thills

• Kretskort i värmepump med anslutna kablar och kontakt för innegivare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriskt kopplingskort med kablar och kontakter inuti en värmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Det kortet är till för dom interna givarna, utomhusgivaren ska monteras på en skruvplint märkt gt2. :thinking:

Fast den ska väl inte in där?Rumsgivare GT5 ska in på plintkortet för externa anslutningar. Det har skruvplint.

Ahh tack. Tur jag inte koppla in den där då. Får leta upp rätt ställe.

• Gilla
lordi
  • Laddar…
T Thills skrev:
Ahh tack. Tur jag inte koppla in den där då. Får leta upp rätt ställe.
Dra en fyrledad kabel så kan du även ansluta larmdioden i innegivaren

Enda givaren jag hittade ville dom ha 1100:- Köpte ett motstånd och löda ihop dåligt med larmdiod.

Hur tog du reda på exakt vilket motstånd det skall vara? Det är väl ett otvunget motstånd?

Det hittade jag här på forumet. Köpte ett 4,7 kOhm NTC på byggoteknik.se. Snabb leverans och kostade 49:-. Pannan hittade givaren och visade rätt temperatur direkt. Får väl se till hösten hur pannan beter sig med den nya givaren installerad.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.