useless useless skrev:
Spånskivan är säkert baksidan på andra väggen. Men varför är det två gipsskivor med ett mellanrum mellan? Veä
Troligtvis byggt på reglar.

useless useless skrev:
Spånskivan är säkert baksidan på andra väggen. Men varför är det två gipsskivor med ett mellanrum mellan? Veä
Jag har ingen aning. Jag vill bara få upp mina hyllor, hahah

A A-Man_08 skrev:
Troligtvis byggt på reglar.
Vad är det för reglar som är 2 cm tjocka?

useless useless skrev:
Jag tänkte samma sak. Kan ju vara spån/osb i ett badrum eller kök det vill man ju inte göra hål i....

Jag hade satsat på Duo HM från fischer. Du behöver inget verktyg för att få dem ett expandera. Bara skruva. Se bara till att pluggen inte roterar

Fischer har de mest innovativa pluggarna.

Alla borde ha duopower pluggar hemma. Det man skall tänka på är att skruven skall gå min 4 mm genom pluggen, när man satt fasthet man skall. Och ALDRIG använda skärspets i nylonplugg.

D Dr.Mugg skrev:
Jag tänkte samma sak. Kan ju vara spån/osb i ett badrum eller kök det vill man ju inte göra hål i....
Väggen är mellan vardagsrum och sovrum/hall

D Dr.Mugg skrev:
Jag hade satsat på Duo HM från fischer. Du behöver inget verktyg för att få dem ett expandera. Bara skruva. Se bara till att pluggen inte roterar

Fischer har de mest innovativa pluggarna.

Alla borde ha duopower pluggar hemma. Det man skall tänka på är att skruven skall gå min 4 mm genom pluggen, när man satt fasthet man skall. Och ALDRIG använda skärspets i nylonplugg.
Ska kolla upp och se om jag förstår vad det är. Så länge det fungerar nu genom mina borrade 10mm (diameter) så...

• Gilla
Dr.Mugg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad är det för reglar som är 2 cm tjocka?
Om det är 55mm efter ett stort hålrum till nästa skiva som är en del av motsatt vägg så har jag svårt att se att reglarna skulle vara 2cm.

A A-Man_08 skrev:
Om det är 55mm efter ett stort hålrum till nästa skiva som är en del av motsatt vägg så har jag svårt att se att reglarna skulle vara 2cm.
Jag läser det TS skriver:

R Rovvan skrev:
Gips (som verkar vara 1.5cm tjock), sen ett tomrum på 2cm, sen gips igen (som förmodligen också är 1.5cm), sen tomrum igen, sen en spånskiva.

R Rovvan skrev:
Ska kolla upp och se om jag förstår vad det är. Så länge det fungerar nu genom mina borrade 10mm (diameter) så...
Japp. Finns för 10 mm

Annars är ett alternativ fischer duotech

D Dr.Mugg skrev:
Japp. Finns för 10 mm

[media]

Annars är ett alternativ fischer duotech

[media]
Ingen av de där pluggarna ser väl ut att passa TS vägg? Eller hur hanterar man mellanrummet på 20mm menar du?

useless useless skrev:
Jag läser det TS skriver:
Men han skriver ju så här i inlägg #1
Den är gips, tomt, gips, tomt, spånskiva (ungefär 55mm innan spånskivan nås, vet ej hur tjock).

Kan du filma eller ta bild på hålet eventuellt lys samtidigt så man kan se.
Men som sagt mät hålet.

A A-Man_08 skrev:
Kan du filma eller ta bild på hålet eventuellt lys samtidigt så man kan se.
Men som sagt mät hålet.
Har då som sagt gjort detta och skrev det i ett av mina svar till dig ovan :)

Gipset är 1.5cm. Hålet är 2cm. Efter det blev det svårare att ha koll, men troligtvis lika för det upprepade mönstret.

A A-Man_08 skrev:
Men han skriver ju så här i inlägg #1
Den är gips, tomt, gips, tomt, spånskiva (ungefär 55mm innan spånskivan nås, vet ej hur tjock).
Hon*

• Gilla
Henrik 75
  • Laddar…
R Rovvan skrev:
Har då som sagt gjort detta och skrev det i ett av mina svar till dig ovan :)

Gipset är 1.5cm. Hålet är 2cm. Efter det blev det svårare att ha koll, men troligtvis lika för det upprepade mönstret.

Hon*
Märkligt att dom byggt väggen på det sättet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.