I en del av källaren, i ett litet utrymme där det tidigare stått ett pelletsförråd, finns ett mystiskt dike. Det sträcker sig från ytterväggen (bild 3) och fortsätter ned under plattan (bild 4). Regnar det mycket och marken är mättad blir det fuktigt på gränsen till blött i denna "fåra". Vad kan syftet ha varit med det? Vad kan ha varit där? Jag är inne på att "bara" slänga över betong och måla över på samma sätt som vi gjort med resten av utrymmet medan min sambo helst ser att vi tar dit "någon som får titta på det". Vi kom överens om att fråga forat var en bra kompromiss. Finns det något problem med min idé?
Bonusfråga: överst till höger i bild 1 syns del av ett rör. Röret tycks bara leda ut/in under altanen. Oklart om det är ovan mark eller ej. Vad kan det ha varit till för? Ska tilläggas att i utrymmet till höger om väggen med hål i har det någon gång varit en tvättstuga.
Tack på förhand!
Bonusfråga: överst till höger i bild 1 syns del av ett rör. Röret tycks bara leda ut/in under altanen. Oklart om det är ovan mark eller ej. Vad kan det ha varit till för? Ska tilläggas att i utrymmet till höger om väggen med hål i har det någon gång varit en tvättstuga.
Tack på förhand!
Röret ser ut som ett oljepåfyllningsrör till oljetank. Kan diket vara "utifall tanken springer läck"?
Förr ansågs olja som kommer ur marken inte göra nån större skada om det rinner tillbaks i marken heller. Långt efter att det officiellt blev förbjudet att hantera olja på det viset så tyckte nog många att det funkade bra att göra så i det egna hemmet.
Förr ansågs olja som kommer ur marken inte göra nån större skada om det rinner tillbaks i marken heller. Långt efter att det officiellt blev förbjudet att hantera olja på det viset så tyckte nog många att det funkade bra att göra så i det egna hemmet.
Klicka här för att svara