Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"

Harri H
 
Välkommen till forumet.

Exakt vilken modell är det?

Bild skulle underlätta.
 
H Harza skrev:
Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"

Harri H
Riktigt gammal pjäs. Och som en frågar, vilken modell, finns bara en modell av den.
Hur bär den sig åt. Koppar in dellast och sen stänger av eller.
Det sitter en givare i själva panndelen som kan ha fiått hicka och fel värden. Går pannan upp i temp,
mellan stegen.
Är det kortet som bråkar, så är det sanslöst pris för det att köpa.
Har du manualen för den.
 
H Harza skrev:
Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"

Harri H
Ta som sagt några bilder. Det är inte omöjligt att du enkelt kan fixa felet om det är kortet som det mesta pekar mot.
 
GK100 GK100 skrev:
Ta som sagt några bilder. Det är inte omöjligt att du enkelt kan fixa felet om det är kortet som det mesta pekar mot.
Hei
Här några bilder.Du kan se röd och grön led lampa innan, röd brinaar hela tiden och grön blinkar par sekunder på och samma tiden av, försökar den beretta någon fel kod?
Aparatten har nu fungerar par dagar normallt och jag funderar att jag rör den inte nu.

Harri H
 
  • 20260504_084439.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260504_084432.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260504_084143.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.