Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"
Harri H
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"
Harri H
Riktigt gammal pjäs. Och som en frågar, vilken modell, finns bara en modell av den.H Harza skrev:Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"
Harri H
Hur bär den sig åt. Koppar in dellast och sen stänger av eller.
Det sitter en givare i själva panndelen som kan ha fiått hicka och fel värden. Går pannan upp i temp,
mellan stegen.
Är det kortet som bråkar, så är det sanslöst pris för det att köpa.
Har du manualen för den.
Ta som sagt några bilder. Det är inte omöjligt att du enkelt kan fixa felet om det är kortet som det mesta pekar mot.H Harza skrev:Hei
Jag har CTC Electronic elpanna över 30 år gammal. Den har funkat riktig bra alltid, jag byte två kontaktor kanske 15 är sedan. I våren blev den galen, den blinkar effekt lamporna en eller två eller alla med ljud som Gene Krupa i drummorna.
Jag har nu byt alla tre kontaktor, de var alla dålig, och jag kolla utetermostat resistantvärden och den var i tolerans.
Vad tänkar du, har apparat en elkort fel och därför närä " The End"
Harri H
HeiGK100 skrev:
Här några bilder.Du kan se röd och grön led lampa innan, röd brinaar hela tiden och grön blinkar par sekunder på och samma tiden av, försökar den beretta någon fel kod?
Aparatten har nu fungerar par dagar normallt och jag funderar att jag rör den inte nu.
Harri H
Klicka här för att svara



