Jag har suktat efter en lite större RTK-klippare och det finns en massa modeller som säljs väldigt billigt på Aliexpress. Är det någon som har provat att köpa en extremt billig pryl därifrån? Vad är det man får? Är det den riktiga produkten fast mycket billigare, en tegelsten eller en dålig piratkopia?

Exempel:

Vit RTK-robotgräsklippare med flera hjul, säljes för 6362,61 kr på Aliexpress. Modellen beskrivs som gränslös med kapacitet för 2,5 tunnland och 80% lutning.
https://www.aliexpress.com/item/1005008973799346.html

K
Får du likvärdig har du ju sparat 30k iaf! Prova och sen skriv här så vi andra också kan köpa 😇

useless useless skrev:
Vad är det man får?
Som alltid vet man det säkert först efter man fått den.

Jag vill ju inte bli den allra första som blir blåst på AliExpress...

P
Ingen minns en fegis😉

• Gilla
  • Haha
Screew och 2 till
  • Laddar…
Men alla kommer ihåg en idiot 🤭😉

• Haha
micked99 och 2 till
  • Laddar…
P
N Nyalund skrev:
Men alla kommer ihåg en idiot 🤭😉
Det var väl onödigt att avskräcka han?

K
useless useless skrev:
Ska vi skramla ihop till en insamling, så står man för en liten bit risk vardera… Och visar det sig rätt får du betala tillbaka alla andelar så kan vi andra också beställa en sen 😅

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
useless useless skrev:
Den är antagligen samma sak som ditt namn!

Jag hade verkligen avrått. Ska man köpa så pass dyra saker så finns det egentligen bara två saker som gör att det är värt att beställa från en kopiakinaaffär.

1. Du är miljardär och det spelar ingen roll när den kommer och inte fungerar
2. Du är Youtuber och tjänar pengarna på att visa att den inte fungerar.

Frågan är väl kanske om det går att beställa något över huvud taget eller om det bara är en clickbait och vid eventuell beställning får man veta att produkten "tyvärr inte längre finns, men att butiken säljer en massa andra bra grejer istället som jag kanske är intresserad av?".

AliExpress är väl ändå någorlunda seriösa? Även om dom säljer mycket billigt skräp så tror jag inte dom brukar sälja rena piratkopior?

Jag fortsätter på samma tema (har inte vågat köpa nån gräsklippare än)... Är det nån som har köpt en billig grävmaskin från Kina? Det finns ju en uppsjö av maskiner på dryga tonnet för 12-20 000:-. Får man hem en maskin för de pengarna eller blir man lurad?

Kinesisk minigrävare på 1.5 ton till salu på en webbplats, röd och svart färg, beskrivs som lämplig för trädgårds- och grävarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.