janwide
Vad får man resp. får man inte göra själv när det gäller vattendragning och avlopp i sin egen villa?

Du får göra allt själv.

Varför i hela friden skulle du inte få göra det? Du får ursäkta men det är den konstigaste fråga jag hört.

janwide
Hardley Worthit skrev:
Varför i hela friden skulle du inte få göra det? Du får ursäkta men det är den konstigaste fråga jag hört.
Då har du inte läst många inlägg på Bygga Hus :D

Frågan är kanske inte så dum om man vet hur mycket skador (dyra sådana) felaktiga vatteninstallationer orsakar. Dessutom finns det många regler som kan vara svåra att förstå och frågar man inte får man inga svar!

Det är ingen dum fråga. VVS-branschen gör ju vad dom kan för att hjärntvätta konsumenterna i alla tillgängliga forum, tex Villatidningar etc. Se till att följa respektive tillverkares anvisningar noga och läs på SäkerVatten, http://www.sakervatten.se/

janwide
Tack MathiasS!
Skulle vara synd att avsluta kvällen med dummaste frågan på Forat.
HW kanske vinner klassen "Taskigaste påhoppet"
Nu kan jag sova gott ;)

• Gilla
Commodore64
  • Laddar…
Vore det inte lite roligt att läsa i tidningen:
"Polis grep hemmafixare - hade dragit rör på egen hand"

El däremot....

S
Forbo skrev:
Vore det inte lite roligt att läsa i tidningen:
"Polis grep hemmafixare - hade dragit rör på egen hand"

El däremot....
Vadå, griper polisen hemmafixare som drar el? :P

Du får göra allt, Men det blir inte en installation enligt säker vatten.. Kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller, Vissa bolag har tex högre självrisk om det inte finns säkervatten-intyg.

Hardley Worthit skrev:
Frågan är inte det minsta konstig utan speglar en väldigt spridd missuppfattning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.