Intet Intet skrev:
Ljuva minnen. De drack jag i USA tidigt åttiotal. Väldigt hippt där men okänt här.
Hehe, man har ju hinkat i sig en hel del sådan där under åren, speciellt innan flyget hem till Sverige så man sov gott. Fanns en bar och taco-restaurang på SFO som mixade dessa på beställning och kostade runt $8-10 st (lång lista av varianter) för 15-20 år sedan. Dollarn stod runt 7kr då. 5-6 st innan flyget på kvällen så sov man bra även i ekonomiklassen.
Sist jag flög från SFO så kostade en frozen margarita $24, en smak och i plastmugg utan salt eller sockerkant direkt ut ur en maskin….

Vi brukade göra dessa i stugan med men kör i mixern med mycket is. Dock var det några år sedan och när vädret varit bättre…

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Ett glas bubbel på en takbar i Göteborg 🥂
Snittåldern ökade med 100% när jag gjorde entre 😳 Skål på er 🙂
Glas med bubbel på en takbar i Göteborg vid skymningen, staden syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Sommardricka när det regnar. Det har gått en del hittills den här ”sommaren ”

[bild]
Det regnar inte idag, men det är fan ingen sol heller. Då går vi på Armangacen.

Väldigt många vuxenpoäng med Armangac 😉

En flaska Olivier Gessler Armagnac XO på en grå köksbänk mot en kaklad vägg.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Whisky, Aberfeldy 12-årig.

• Gilla
  • Älska
Bart och 1 till
  • Laddar…
Har inte druckit något intressantare än mellanmjölk men det blev en cigarr i skymningen.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Fick prova Salmbärssylt när jag sprang ett lopp på Gotland i vintras. Tyckte det var kanongott!
När jag sedan såg denna på det tillfälliga sortimentet på Systembolaget var det bara att slå till.
Galet gott!
Röd dryck i glas bredvid en burk med "Gotlands Salmbär" text, omgiven av grönskande bakgrund och klarblå himmel.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Fick prova Salmbärssylt när jag sprang ett lopp på Gotland i vintras. Tyckte det var kanongott!
När jag sedan såg denna på det tillfälliga sortimentet på Systembolaget var det bara att slå till.
Galet gott!
[bild]
Coolt, aldrig hört talas om. Hur smakade den?

Bart Bart skrev:
Coolt, aldrig hört talas om. Hur smakade den?
Blandning mellan hallon och smultron, lite syrligare. Bären växer vilt på Gotland. Sylten är magisk till saffranspannkaka

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Måste kolla om några hittat vägen till norra Storstockholm under nästa vecka.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Hittade en flaska Amarula i barskåpet med bäst före slutet 2023😥 Men kan ju inte slänga den så den provas ned en rejäl isbit. Inget fel på den👍
Glas med Amarula och isbit på blommigt bord i solljus, med röd blomma i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Efter att bara gått och flämtat i värmen idag, och till slut fått lite målning gjort, så smakar den här otroligt bra.

• Ett glas och en burk Pilsner Urquell öl på ett trästaket i en grönskande trädgård.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Flaska med eau de vie med etikett och guldlock på ett vitt underlag.
Skapa konto

Eau de vie, till kaffet

• Gilla
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Galet gott!
[bild]
De där bären växer vilt där vi bor. Inte Gotland, södra Sverige. Det heter blåhallon på svenska.

Salmbär är gotländsk dialekt

Tempen på Kreta börjar närma sig 40-strecket…då passar en kall pina colada fint👍
En pina colada med ananasskiva och sugrör på ett vitt bord vid en pool.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Träbord utomhus med tre drinkar, garnerade med limeklyftor, i glas. Solsken skapar skuggor på trädäcket.
Skapa konto

P2:or

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.