125 148 läst ·
1 339 svar
125k läst
1,3k svar
Vad dricker du idag?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Lysholm Linie Akvavit - var det 40 eller 80 var runt ekvatorn? Mycket god, men jag tar gärna denna https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/l-itens-export-aquavit-6002/ om tillfälle ges. Men vi har så många goda svenska snapsar, har inte testat Utö, så det blir trevligt till nästa silltillfälle (vilket ord!) eller när jag plockar fram en Janssons ur frysen. Vilken dag som helst.[SKPG]Zamora skrev:
Förlåt spårade ur. Ikväll åt vi en Caesar sallad med mycket kyckling (plus lite bacon) och drack vitt vin (Presto = mitt husvin) samt en Mariestads Export, inget att fota.
K-Vant
Pris 10000 tzs =36 Sek.
med egenproducerad passionsfrukts juice på härodlad (Dar es Salaam)
passionsfrukt.
För fyra år sedan planterade vi 40 cm höga passionsfruktsplantor runt ett mangoträd.
Nu är mangoträdet (mer än 10 meter högt) överväxt med passionsfrukt, grova lianer och det dunsar ner frukter varje dag.
Allting växer med raketfart här, för 4 år sedan planterade vi halvmetersskott av det här som nu är mer än tio meter höga.
Pris 10000 tzs =36 Sek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
med egenproducerad passionsfrukts juice på härodlad (Dar es Salaam)
passionsfrukt.
Logga in
Skapa konto
För fyra år sedan planterade vi 40 cm höga passionsfruktsplantor runt ett mangoträd.
Nu är mangoträdet (mer än 10 meter högt) överväxt med passionsfrukt, grova lianer och det dunsar ner frukter varje dag.
Allting växer med raketfart här, för 4 år sedan planterade vi halvmetersskott av det här som nu är mer än tio meter höga.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag vankades det Frozen Margarita innan entrecoten grillades.
Jag hittade ju en ishyvlare på loppis för ett tag sedan vilket lyfte mina Margaritas till en ny nivå. Jag har letat efter nåt liknande att ha i fritidshuset, men inte funnit någon. Elektriska slushmaskiner finns, men det kändes lite överarbetat.
Mouli Julienne med finaste strimlingsskivan gör perfekt slush av isbitarna!
/Höghus
Jag hittade ju en ishyvlare på loppis för ett tag sedan vilket lyfte mina Margaritas till en ny nivå. Jag har letat efter nåt liknande att ha i fritidshuset, men inte funnit någon. Elektriska slushmaskiner finns, men det kändes lite överarbetat.
/Höghus
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ljuva minnen. De drack jag i USA tidigt åttiotal. Väldigt hippt där men okänt här.Höghus skrev:
Idag vankades det Frozen Margarita innan entrecoten grillades.
/Höghus
[bild]
[bild]