Maria T
K Kane skrev:
Beställde 3x6 flaskor från Nynäshamns Ångbryggeri. Hämtade lådan i går på bolaget och då var det 2 obeställda Stigbergets kortburkar med i den upptäckte jag när jag kom hem. Misstag, muta eller bonus?🤠
[bild]
Varken Nynäshamns Ångbryggeri eller Stigbergets har kommit med något jättedåligt så bara att gratulera. (Skulle gärna haft en Lilla Hawaii att njuta av ikväll).

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Varken Nynäshamns Ångbryggeri eller Stigbergets har kommit med något jättedåligt så bara att gratulera. (Skulle gärna haft en Lilla Hawaii att njuta av ikväll).
Tackar! Blev en Indianviken och en Hawaii. Rankar indianen högst.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Årets första utekaffe på trappen. Paus i däckbytandet.

Kaffe smakar definitivt bättre när man jobbar fysiskt än sitter vid datorn och trycker på knappar. Och det förstärks bara av solsken, frisk luft och fågelkvitter.

En hand håller en kaffekopp med blåblommigt mönster framför en gul byggnad och öppen gårdsplan i solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
N
tensiden tensiden skrev:
solsken, frisk luft och fågelkvitter.
Det är nog det här som höjer smaken

En cocktailstation med ginflaskor, drinkmätare, shaker och en martiniglas med oliver, redo för en cocktailblandning.
Skapa konto

I längtan till varmare trakter.

Skakad, inte störd...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Totte_S
Måste fira lite nu när frugan grävt bort två ton gräsmatta 😁(det är hon som bjuder på drickat)
Inte helt äckligt i alla fall

Grönt drinkglas och Apple Sour-burk på ett träbord utomhus i solen.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag har ett alkoholproblem…eller mer ett groggvirke-problem som jag inte förstår, kanske missat nått: vad har hänt med Tonic Zero? Ser bara 1,5L Schweppes men alla andra storlekar och finmärken verkar försvunnit. Varför då?

A anis16 skrev:
Jag har ett alkoholproblem…eller mer ett groggvirke-problem som jag inte förstår, kanske missat nått: vad har hänt med Tonic Zero? Ser bara 1,5L Schweppes men alla andra storlekar och finmärken verkar försvunnit. Varför då?
Alltså. Vad är problemet?
Du har en och en halv liter virke. Vilket ger tre liter grogg.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du har en och en halv liter virke. Vilket ger tre liter grogg.
Jo men jag dricker GT:n med lillfingret utsträckt i vinkel från slipade kristallglas och min butler har svårt att balansera en 150cl flaska på silverbrickan när han servera mig. Tonic ska ju kosta 100-150:- litern och då duger inte Schweppes…

Jag har bara noterat att 50cl Pet med zero samt burk/glasflaskor helt försvunnit. Köpte 6-pack 33cl burkar sist jag såg zero, varav två burkar inte hade någon tonic i sig. Helt tomma, inga hål eller skador på burkarna. Då vart det Gin utan tonic…

A anis16 skrev:
min butler har svårt att balansera en 150cl flaska på silverbrickan när han servera mig.
Byt till kompetent arbetskraft!

Vad är det för barbari!
Virket serveras från cifon.

En sodasifon med metallnät och svart topp, använd för att servera drycker som vatten från kolsyrat vatten.

Redigerat:
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Banandrink

En cocktail med en stor rund iskula och ett grönt blad i glaset, placerad på ett bord bredvid ett stearinljus.
Skapa konto

Banandrink med skum och isbitar, toppad med ett grönt blad, serverad på ett bord bredvid oliver och andra tilltugg.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E
A anis16 skrev:
Jag har bara noterat att 50cl Pet med zero samt burk/glasflaskor helt försvunnit. Köpte 6-pack 33cl burkar sist jag såg zero, varav två burkar inte hade någon tonic i sig. Helt tomma, inga hål eller skador på burkarna. Då vart det Gin utan tonic…
Alltså ”tonic: zero” precis som du önskade.
Men att de glömde kolonet måste väl gå som dolt fel!!?? 🤣🤭

• Haha
nino
  • Laddar…
G
Slut på arbetsdagen och det firar vi med en Kamenitza från Bulgarien..

Burk med Kamenitza-öl från Bulgarien, stående på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sista flaskan......
En flaska Apotekarnes Påskmust och ett glas av drycken på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.