2 061 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vad brukar det gå att pruta på ett stomrest hus?
Har kontakt med en leverantör som jag troligtvis kommer välja.
Huset jag valt blir stomrest och resten tar jag hand om.
Pris ca 1.2milj. Vad bör jag kunna pruta eller kunna få med extra i detta tror ni?
Tillval för 50.000kr?
Trångt på tomten så ett 24m ekipage kommer inte in och normalt tar de extra betalt för detta. Detta borde jag kunna slippa också.
Pruta i pengar förstår jag är svårt.
Huset jag valt blir stomrest och resten tar jag hand om.
Pris ca 1.2milj. Vad bör jag kunna pruta eller kunna få med extra i detta tror ni?
Tillval för 50.000kr?
Trångt på tomten så ett 24m ekipage kommer inte in och normalt tar de extra betalt för detta. Detta borde jag kunna slippa också.
Pruta i pengar förstår jag är svårt.
Kul att bygga. Du har ett spännande projekt framför dig.
Själv försökte jag på alla sätt att pruta inför vårat bygge. Tog upp diverse exempel på drivar som andra tillverkare hade osv. Det enda vi fick igenom var en standardprutning på att uppgradera vitvaror till rostfritt utan extra kostnad. När vi sedan valde bort vitvarorna från paketet lyckades jag få över de pengarna (10.000) till ett avdrag på huspriset istället. Annars gick allt enligt listpriser.
Jag har hört mig för en del ang detta, och det verkar vara svårt. Prefab är en marknad som inte går att diskuttera priser med tyvärr.
Själv försökte jag på alla sätt att pruta inför vårat bygge. Tog upp diverse exempel på drivar som andra tillverkare hade osv. Det enda vi fick igenom var en standardprutning på att uppgradera vitvaror till rostfritt utan extra kostnad. När vi sedan valde bort vitvarorna från paketet lyckades jag få över de pengarna (10.000) till ett avdrag på huspriset istället. Annars gick allt enligt listpriser.
Jag har hört mig för en del ang detta, och det verkar vara svårt. Prefab är en marknad som inte går att diskuttera priser med tyvärr.
Håller med Nosslo77. Vi har upplevt detsamma nu när vi bygger med Myresjöhus. Verkar överlag svårt att pruta nåt nämnvärt.Vi fick med den extra takhöjden på 2,7 och större fönster som en "rabatt" . Totalt ca. 40,000:- på en totlbudget på 4,8 miljoner. Känns som en droppe i havet...
Klicka här för att svara