310 331 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Nu står de iof i krukor.. men de är trädgården och de blommar 
Sommardahlian blommar äntligen igen..
..och dahlian jag glömde plantera först.. har nu fått jord o vatten - och blommar för första gången!
Sommardahlian blommar äntligen igen..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
..och dahlian jag glömde plantera först.. har nu fått jord o vatten - och blommar för första gången!
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det är ett helt vanligt 60 tals hus och i övrigt när vi gjort lite renoveringar ska jag ladda upp mer bilder.Snigla skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Äntligen börjar solrosorna att blomma! Har flera 2-metersbjässar som jag väntar på...
Och Novalis som planterades för ca 1 månad sen
Logga in
Skapa konto
Och Novalis som planterades för ca 1 månad sen
Logga in
Skapa konto
Älskar solrosor! Sådde en sort som får flera små blommor, trevligt att kunna ge bort. Tyvärr grodde inte ett enda frö
fågelbordets fröer som jag råkade hälla ut tog sig däremot. Där har jag fått rensa mycket men en solros grodde, den sparade jag 
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Gullrips, solidago. Jag vet att många tycker att det är ett ogräs och det sprider sig ohämmat under vissa förhållande men det är vackert på hösten.
I min trädgård bestående av stampad, gul lera har den inte möjlighet att sprida sig så jag använder den gärna för att komplettera gröna nyanser nu på sensommaren. Den behöver stöd för att stå så här. Jag använder gröna stöd i metall. De syns inte i all grönska.
Logga in
Skapa konto
I min trädgård bestående av stampad, gul lera har den inte möjlighet att sprida sig så jag använder den gärna för att komplettera gröna nyanser nu på sensommaren. Den behöver stöd för att stå så här. Jag använder gröna stöd i metall. De syns inte i all grönska.
Soldago har jag också, men här hemma går de under benämningen "gula vippor".Jiji skrev:
Gullrips, solidago. Jag vet att många tycker att det är ett ogräs och det sprider sig ohämmat under vissa förhållande men det är vackert på hösten. [bild]
Men visst är det kanadensiskt gullris Solidago canadensis och inte gullrips. Här brer den ut sig i naturen, stora fält är övervuxna med växten. Ulliga frövippor som sprider sig med vinden över stora områden. Här har den dykt upp strax utanför stängslet och det har snabbt blivit många.
Ja, det blev lite autokorrektfel där visst är det gullris.A Abies koreana skrev:
Jo de kan verkligen sprida sig, men som sagt i den här trädgården är det ingen risk. Inte i bostadsområdet heller. Jag brukar dessutom klippa ner den när den är överblommad.
Logga in
Skapa konto
kämpar sig kvar..
Logga in
Skapa konto
Lite brunt börjar det bli på sina håll..
Logga in
Skapa konto
Ena hostan/funkia blommar för fullt..
Logga in
Skapa konto
Söta blommor, även om det är bladen jag oftast gillar bäst!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg