1 419 892 läst ·
17 751 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Grillat. Första färskpotatisen för i år, orkade inte vänta på våra som inte ens brutit ytan på jorden ännu så det fick bli köpepotät 😅
Tror det var den bästa biten tonfisk jag fått till, kanske till och med ätit. Kombination av förmodat bra bit tillsammans med perfekt (enligt min smak då) grad av tillagning resulterade i en riktigt saftig upplevelse som nästintill smälte i munnen 🤤
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror det var den bästa biten tonfisk jag fått till, kanske till och med ätit. Kombination av förmodat bra bit tillsammans med perfekt (enligt min smak då) grad av tillagning resulterade i en riktigt saftig upplevelse som nästintill smälte i munnen 🤤
Logga in
Skapa konto
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Logga in
Skapa konto
Lördag åts lunch på lokal; fläskkarréskiva på ca 2 cm,
grillad sparris och rödlök med två såser och pommes kryddad med salt och persilja. Mycket mört kött, inte mkt fett alls och kniven bara gled igenom. Mkt gott och prisvärt 👌
GÅRDAGENS: Hade prinskorv kvar sedan ”häromdagen”.. så denna gång testade vi att göra stuvade makaroner till, det funkade 😊👍
Go’fika 😍på dagen..
Vi delade på två bakelser.. och några färska jordgubbar!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Go’fika 😍på dagen..
Logga in
Skapa konto
Vi delade på två bakelser.. och några färska jordgubbar!
Visst funkar det bra med senap till stuvade?!Snigla skrev:
"Man" har tydligen inte det har jag fått höra. 😇🙃
Korven lika fint skuren som på jul dessutom. 🎅🎄
Napoleonbakelse var min pappas favorit, jag har nog inte ätit en sådan sedan han gick bort för snart 30 år sedan.
God men minns det som att jag då tyckte det var väl mycket grädde. 🙂
Jag får ta och prova en igen snart. 👍
Man bara måste klippa prinskorv jö… hehe 😜 (vet inte varför! 😳🤔)FredrikR skrev:
Visst funkar det bra med senap till stuvade?!
"Man" har tydligen inte det har jag fått höra. 😇🙃
Korven lika fint skuren som på jul dessutom. 🎅🎄
Napoleonbakelse var min pappas favorit, jag har nog inte ätit en sådan sedan han gick bort för snart 30 år sedan.
God men minns det som att jag då tyckte det var väl mycket grädde. 🙂
Jag får ta och prova en igen snart. 👍
Första gången jag provade senap oxå.. brukar ha det till prinskorv.. så det blev lite konflikt i huvudet (inget ovanligt..).. men jag tänkte, man måste ju prova iaf! 😊 det funkade bra .. MEN jag föredrar nog bara ketschup 😳 .. trots prinskorv!
Ja, Napoleon är både gräddig och söt.. (liksom många andra bakelser..) men gott nån gång ibland ändå!
Vi brukar ofta dela dem (om vi köper bakelser).. även om bägge är gräddiga och söta (beror ju på vadman köper/gör) så blir det inte ”lika mycket” av en och samma.. man får liksom två smakpaletter (inte så mycket av varje) 😊.. sen brukar jag ta bort lite grädde om det är bakelser med mycket grädde.. (ska vara en bra fördelning/balans i kladdet!)
Napeoleon är lite minnen här med.. från min morfar o mormors fika när jag var liten ♥️ (man ser dem inte i affären lika ofta idag.. har inte sett el köpt på många år.. innan igår då)
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En variant idag på förra veckans tortilla/omelett; ngra överblivna potatisar, falu, lök, morot, vitkål och äggstanning plus kryddor 👌
Kris i köket. Vitvaror utflyttade pga kommande golvbyte. Kriskök/grill fick bidra idag.
Sweet chilimarinerad ytterfilé, grillade tomater, broccoli o blomkål. Kantarellsås.
Sweet chilimarinerad ytterfilé, grillade tomater, broccoli o blomkål. Kantarellsås.