Idag bevdet gårdagens rester. Tack vare mycket grädde i moset smakar det lika bra idag. Tallrik med mosad potatis och kött, serverad med sked, rester från gårdagens måltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
Jag fick ett samtal från 1975 som påminde om burkpersikor med en After Eight som smälter i ugnen till efterrätt.
Glass och sprutgrädde kompletterar.

/Höghus

Efterrätt med konserverade persikor, smält After Eight, glass och vispad grädde på två vita tallrikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Idag blev det faktiskt riktigt gott. Lite krispigare kunde jag ha tillagat rödbetorna och kanske aningen för lite salt på torsken. Men överlag väldigt nöjd och mätt 😆.
Torsk, bacon, rödbetor, potatispuré och inspiration från vitvinssås men gör skaldjusfond och har en rejäl skvätt konjak i.
[bild]
Testa med lite mandelmassa i såsen, det blir rätt gott.
 
Vasalopps frukost idag såklart👍…Ägget utanför bild😉
Frukost med smörgåsar, den ena med ost och den andra med skinka och tomat. Röd dryck och te i en mugg finns också på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 5 till
  • Laddar…
Inte havregryn.. men blåbär.. dagen till ära 😜 breakfast for a champ.. hehe

Frukost på bricka: mackor med kalkon, paprika, leverpastej och gurka, kokt ägg och yoghurt med blåbär i en skål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 5 till
  • Laddar…
K
Rostade brödskivor med ost staplade på en tallrik bredvid en kopp svart kaffe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyss intagen frulle; rostade mackor med ost och marmelad.
Varit upptagen med katt i knät, B.H och Vasaloppet 😉
 
  • Gilla
Oskick och 7 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag fick ett samtal från 1975 som påminde om burkpersikor med en After Eight som smälter i ugnen till efterrätt.
Glass och sprutgrädde kompletterar.

/Höghus

[bild]
Ett fint år. 😉

Ska nog överraska familjen med After Eight persikor framöver.
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Gårdagens: Ugnsbakad lax (det var en fin bit innan jag lyckades makulerade den haha), andelpotatis, sallad och lite romsås 😍👍

Ugnsbakad lax med potatis, sallad av gurka och paprika, toppad med romsås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
Tung jobbvecka framför så har fixat matlådor till familjen, några med pasta primavera och fläskfilé, och några med kikärtssallad och kycklingfilé.
Matlådor med pasta primavera och fläskfilé, samt kikärtssallad med kycklingfilé, förberett för en hektisk vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
Kylling.. sallad, potatissallad med gurka (!), hummus och en brödbit 👍

Tallrik med kyckling, sallad, potatissallad, hummus och två skivor bröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 7 till
  • Laddar…
K
Fläskpannkaka i ugnsform, gyllenbrun och krispig yta, men tillagad med köpeägg istället för hemmalagda ägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ägg i ett kartongfack, numrerade med blyerts, placerade på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort fläskpannkaka idag. Lilla hönan har kommit igång med värpandet så det finns gott om ägg 👌
Dessa 15 st har hon skänkt sen den 6 februari. Men p-kakan är gjord på köpeägg, hade ngra kvar som fick gå åt först. 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 8 till
  • Laddar…
Lite middag på Block House, Hamburg
Middag på Block House med kött, vitlöksbröd, potatisgratäng, zucchini och örtsmör på en rutig duk i Hamburg-restaurang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Chokladfondant med grädde och en physalis, serverad på Block House i Hamburg. Ett vinglas syns på bordet med rutig duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Semmeldagen..
Pannkaksdagen..


Ja.. hm.. semla blev det 😊👍 .. egengjord!
Pannkakan var det värre med.. hann inte riktigt med.. imorrn kanske!

Blev det revben ute till lunch.. (revben, potatis, sås, rödkål, inlagd gurka o äppelmos)

Tallrik med revben, potatis, sås, rödkål, inlagd gurka och äppelmos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.. och varm choklad och en ostmacka till middag 😳😊
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
andelpotatis
Fick du bara äta den under en viss portion av tiden?
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Tallriksmodellen som består av en viss andel potatis :D
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.