1 421 307 läst ·
17 782 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Bönspaghetti (30 % vita bönor, 70 % durumvete; godare än vanlig spaghetti, tycker jag).
med
"Sås" gjord på salsicciafärs, passerade tomater, hackad spetspaprika, hackad gul lök, pressade vitlöksklyftor, lite salt, grädde och en aning harissa berbère (ungefär en kvarts tesked).
På toppen riven ost. Jag tror att den lilla biten jag hittade i kylskåpet var cheddar. Någon hade visst redan ätit upp parmesanen som jag "visste " fanns där.
Harissan egenhämtad från Tunisien av en tunisisk bekant. En burk på 220 g som antagligen kommer att räcka i tio år … 🔥
med
"Sås" gjord på salsicciafärs, passerade tomater, hackad spetspaprika, hackad gul lök, pressade vitlöksklyftor, lite salt, grädde och en aning harissa berbère (ungefär en kvarts tesked).
På toppen riven ost. Jag tror att den lilla biten jag hittade i kylskåpet var cheddar. Någon hade visst redan ätit upp parmesanen som jag "visste " fanns där.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Harissan egenhämtad från Tunisien av en tunisisk bekant. En burk på 220 g som antagligen kommer att räcka i tio år … 🔥
Det går utmärkt att byta till mörk 70% choklad. Blir en annan smak men betydligt godare. Tips är att göra halva formen med vit och andra mörk så får alla sin favoritsmakMaria T skrev:
Gårdagen med gäster..
Frukost
L&B till lunch enligt önskemål (thaibuffe)
Belgisk potatisvåffla med räkröra till middag (räkor och avokado..)
Logga in
Skapa konto
Frukost
Logga in
Skapa konto
L&B till lunch enligt önskemål (thaibuffe)
Logga in
Skapa konto
Belgisk potatisvåffla med räkröra till middag (räkor och avokado..)
Renoverare
· Stockholm
· 20 198 inlägg