Jaha! Nu var det fredag och jag är på jobbet igen och det betyder kulinariskt trolleri på högsta nivå!
Basingredienserna är olivlja, smör samt grädde. Till det serveras potatis, ekologisk julskinka (30kr/kg), tomat samt tillbehör.
Därefter belönar jag mig själv med en välbehövlig tupplur för att smälta maten.

Tallrik med grillat kött, gräddig potatismos, skivade tomater och picklad gurka på ett bord bredvid en bärbar dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Hemgjord Skagen serverades först på Hjärtansdagen, vad det blir sen vet jag inte.
Två tallrikar med Skagenröra och lax på rostat bröd, serveras med Prosecco i glas på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Soppa med pastakuddar, hackad chorizo, lök, vitlök, krossade tomater, röda linser och en gräddskvätt. Och riven mozzarella såklart
 
  • Soppa med pastakuddar, hackad chorizo, lök, vitlök, krossade tomater, grädde och riven mozzarella i en vit skål. Flasköl och glas i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Det blev Gös 🙂

Tallrik med gös, gula potatisar, kantareller och haricots verts, serverad med ett glas mousserande vin på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 13 till
  • Laddar…
Tacos, rätt upp och ner.
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
H husdrommaren skrev:
Favoritmacka till lunch, inget som man direkt bjuder någon annan på men gott är det. Givetvis så drogs det på med en massa senap, svartpeppar och ketchup också.

[bild]
Kan du förklara vad jag tittar på? Falukorvamacka med vispad grädde? 😅

edit* Kanske är stekta ägg inser jag nu :P
 
Redigerat:
  • Gilla
husdrommaren och 1 till
  • Laddar…
Fick tårta oxå
Gräddtårta med jordgubbar och hjärtformad dekoration på ett bord med tallrikar och kaffekopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 11 till
  • Laddar…
H
Storsockret Storsockret skrev:
Kan du förklara vad jag tittar på? Falukorvamacka med vispad grädde? 😅

edit* Kanske är stekta ägg inser jag nu :p
Falukorvsmacka med vispad grädde hade varit en väldigt spännande kombo, kanske något för en nyskapande kock. Riktigt så vågad har jag inte blivit än utan det är vanliga pocherade ägg på.
 
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
K
Storsockret Storsockret skrev:
Kan du förklara vad jag tittar på? Falukorvamacka med vispad grädde? 😅

edit* Kanske är stekta ägg inser jag nu :p
Pocherat kanske ? Jag undrade också
 
Hemmauppgjord Bibimbap serverad i en blå skål, toppad med stekt ägg och olika grönsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hemmagjord Bibimbap - helt och hållet fruns förtjänst
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
Fläskfilé, kalvfile, rödvinssås, bearnaisesås, kokt sparris, ugnstekt tomat, smörstekta champinjoner & pommes 👌😍

Tallrik med fläskfilé, kalvfilé, rödvinssås, bearnaisesås, kokt sparris, ugnstekt tomat, smörstekta champinjoner och pommes frites.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med fläskfilé, kalvfile med såser, kokt sparris, ugnstekt tomat, smörstekta champinjoner och pommes frites.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


+ En ”liten” bakelse dagen till ära.. 😃

Bakelse med smördeg, citronfromage, grädde och jordgubbar, toppad med florsocker på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Smördeg, citronfromage, grädde & jordgubbar)
 
  • Gilla
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Fredag. Köpte några havskräftor och lyssnade på Calle. Världsklass.
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Pocherat kanske ? Jag undrade också
Hade kunnat vara en egg Benedict men saknar hollandaise

Edit: och egg Benedict är inget man förstör med ketchup 😂
 
Frukost på jobbet. Ekologiska hamburgare med röd prislapp samt gårdagens mos.

Tallrik med ekologiska hamburgare, potatismos och skivad tomat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Biff curry med russin.
Paprika och purjolök som tillbehör.
Tallrik med biff curry med russin, paprika, och purjolök. Ett glas rött vin bredvid samt en bunke med sallad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Extra soja och sambal på min tallrik.
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.