Din lille kremlofil!
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
H
Lite blandat från sportlovsvecka, plättar (små pannkakor), frallor (några är redan nallade från plåten), råraka med lite olika saker på, hel krabba som blev både gratinerad och soppa.
Sex nygräddade frallor med sesamfrön i en muffinsform på ett träfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person lagar mat i köket, på bänken finns rivet potatis i en skål, skalade räkor, en burk med sylt och smör samt en stekpanna i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sex gyllenbruna plättar i en rund stekpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gratinerad krabba på tallrik med citronskivor, flingsalt och kex i skål, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två krabbskal i en rostfri form och en kastrull med krämig fyllning på en spishäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två hela krabbor placerade på en skärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
7ender
Röda huset=ABF Sveavägen?
😉
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
Maria T
Ska gratinera ett par humrar på fredag, det var säkert tio år sen jag gjorde det senast och det blev väldigt gott men har såklart ingen koll på vad det skulle vara i gratineringen s a s.
Har sökt recept, och de med svamp går bort.
Några tips?
Cognac verkar nödvändigt?
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
C
Maria T Maria T skrev:
Cognac verkar nödvändigt?
Cognac låter avancerat 🙂
Men ser man till grunderna är det enligt min åsikt valet av ost som gör det. Gruyère om jag får välja 😋
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Gulaschsoppa.
Tabasco och creme fraiche i.
Ostmacka till.
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Torsk, kokt potatis och skolans vita sås
Tallrik med torsk, kokt potatis, vit sås och en halv citron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Vegetarisk lasagne på spenat, morot o tomatsås. Keso och mjölk. Västerbottenost.
Gröna blad och ingefärsgurka
 
  • Vegetarisk lasagne med spenat och tomatsås, toppad med Västerbottenost, serverad med gröna blad och ingefärsgurka på en vit tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
I kväll är det jobb igen. Hotell i Värmland.
En spartansk supé på pasta och ragu i MATLÅDA😱😰😨🥶🥵💀☠️.
Lite barnportionsvarning som borde locka somliga.😁 Till det serverades en folköl😱.
Som tur var hade jag en backup, så även en vuxen blev mätt.

Matlåda med pasta och ragu bredvid en burk IPA på ett bord. I bakgrunden ligger en rosa plastpåse och några papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kycklingklubba serverad på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ska gratinera ett par humrar på fredag, det var säkert tio år sen jag gjorde det senast och det blev väldigt gott men har såklart ingen koll på vad det skulle vara i gratineringen s a s.
Har sökt recept, och de med svamp går bort.
Några tips?
Cognac verkar nödvändigt?
När vi gratinerar så blir de bara egengjort vitlökssmör med lite tabasco efter tycke å smak , sen fin riven whisky ost eller de som finns hemma , och lite ströbröd
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lunchpizza - creme fraiche med tahini o citron. Blomkål, svamp och chorizo. Riven västerbottenost.
 
  • Pizza med creme fraiche, tahini, citron, blomkål, svamp, chorizo och riven västerbottenost på bakplåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
H
Favoritmacka till lunch, inget som man direkt bjuder någon annan på men gott är det. Givetvis så drogs det på med en massa senap, svartpeppar och ketchup också.

Två smörgåsar på vit tallrik med stekt korv och pocherat ägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Hade en burk utgången burrata i kylen (skulle gjort pizza förra helgen..) som jag inte ville kasta.. så idag blev det:

Pasta med burrata, bacon och ugnsrostade tomater, toppad med riven parmesan och basilika på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pasta med burrata, bacon och ugnsrostade tomater toppad med riven parmesan, serverad på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pasta med burrata, bacon & ugnsrostade tomater 👌
Serverat med lite riven parmesan på 😊
 
  • Gilla
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Finsk "lounas" buffe, pytt , köttfärslimpa med gräddsås hemlagad mos sallad och tårta
155kr, det kostar donken också, så valet är självklart!! Gött som man hade gjort det själv👍

Tallrik med köttfärslimpa i sås, mos, grönsaker, och sallad vid ett bord med vatten och tårta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.