1 420 701 läst ·
17 764 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Ryktet på byn gör gällande att KFC ska öppna här i Borlänge.F fusion skrev:
McDonalds gamla lokal vid Kupolen har nämnts som het kandidat.
Ätit på KFC 2-3 gånger, helt ok men inget jag åker en omväg för. 🙂
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Dagens lunch blev havregrynsgröt med kanel o mjölk..
Dagens middag blev spaghetti och köttfärssås .. med ketschup och riven parmesan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagens middag blev spaghetti och köttfärssås .. med ketschup och riven parmesan!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har inte missat att salsicciafärs verkar ha varit en grej på sistone.
Så nu slog jag till på ICA på en sån förpackning och tänkte prova göra något superenkelt och supersnabbt som middag idag.
Planen är att fräsa färsen lite snabbt och sen bara tömma en förpackning pastasås över, och sen servera till spagetti.
Tror ni det funkar?
Och vilken pastasås kan bli bäst?
Så nu slog jag till på ICA på en sån förpackning och tänkte prova göra något superenkelt och supersnabbt som middag idag.
Planen är att fräsa färsen lite snabbt och sen bara tömma en förpackning pastasås över, och sen servera till spagetti.
Tror ni det funkar?
Logga in
Skapa konto
Halvvägs in i detta ångrade jag mig lite... 😂
Andra gången vi gör Big Mac tacos och frun som dagen till ära är på konferens ville påminna om att det blev osigt sist vi lagade detta.
Nu sitter jag här mätt och belåten, med tända adventsljus och fläkten på. 😇
Hemgjord BigMac dressing som kanske fick lite lite för mycket vitvinsvinäger. 🤔
Andra gången vi gör Big Mac tacos och frun som dagen till ära är på konferens ville påminna om att det blev osigt sist vi lagade detta.
Nu sitter jag här mätt och belåten, med tända adventsljus och fläkten på. 😇
Logga in
Skapa konto
Hemgjord BigMac dressing som kanske fick lite lite för mycket vitvinsvinäger. 🤔
Tja, jag kan väl meddela att det blev pastasåsen arrabiata.Mikael_L skrev:
Jag har inte missat att salsicciafärs verkar ha varit en grej på sistone.
Tror ni det funkar?
[bild]
Det gav det hela ett tydligt chili-sting utan att bli direkt mexikanskt eller indiskt hett, men absolut mycket mer drag än en vanligt svenne köttfärssås.
Alla tyckte om maten, grabben gillade det stenhårt.
Det var en otroligt snabb och lättlagad måltid.
Jag fräste halva paketet färs (250 gr) lite lätt i pannan och sen i med en tetra pastasås.
Sen fick det stå och puttra ihop sig lite medan jag kokade spagetti. Jag sköljde ur tetran med några cl vatten, så det var tvunget att koka bort lite vatten, den var f.ö något lite för lös redan innan vattentillskottet.
Det räckte till 4 personer.
Det behövs ingen extra kryddning, men jag slängde in 1-2 msk pizzakrydda (en blandning som troligen har mest oregano och mejram i sig), sen en liten dutt timjan också. Men det lyfte det hela i alla fall, så kasta gärna i lite örtkryddor, jag tror det skulle varit gott med färska basilikablad som topping vid servering.