Hamburgare med ost på tallrik, med glas öl och burk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första födan sedan kl 8 pga tandläkarbesök.
Nästan onödigt gott för att vara fryspuck osv. 😍
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tja, jag kan väl meddela att det blev pastasåsen arrabiata.
Det gav det hela ett tydligt chili-sting utan att bli direkt mexikanskt eller indiskt hett, men absolut mycket mer drag än en vanligt svenne köttfärssås.
Alla tyckte om maten, grabben gillade det stenhårt.

Det var en otroligt snabb och lättlagad måltid.
Jag fräste halva paketet färs (250 gr) lite lätt i pannan och sen i med en tetra pastasås.
Sen fick det stå och puttra ihop sig lite medan jag kokade spagetti. Jag sköljde ur tetran med några cl vatten, så det var tvunget att koka bort lite vatten, den var f.ö något lite för lös redan innan vattentillskottet.
Det räckte till 4 personer.

Det behövs ingen extra kryddning, men jag slängde in 1-2 msk pizzakrydda (en blandning som troligen har mest oregano och mejram i sig), sen en liten dutt timjan också. Men det lyfte det hela i alla fall, så kasta gärna i lite örtkryddor, jag tror det skulle varit gott med färska basilikablad som topping vid servering.
Köp samma färs och samma tetrasås igen, lägg till lite färsk salvia, 10-12 halverade körsbärstomater och en skvätt (ta till, 1 dl minst) vitt vin och du kommer ha en pastasås som heter duga. Eller mums.

Har inte testat ICAs salsicciafärs eftersom jag inte visste den fanns, men den ska jag leta efter. Så mycket bättre än att köpa korvar och avskinna, och smakmässigt ingen skillnad vad jag märkt.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Jag kommer också testa Icas färs för att jämföra.
Första gången köpte jag Signal & Anderssons ifrån Lidl för 39kr👌
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Dagens frukost:
1 skinkmacka, en leverpastejsmacka, 2 stekta ägg och en kopp varm choklad!

Frukost med två mackor, en med skinka och en med leverpastej och gurka, två stekta ägg och en kopp varm choklad på ett blommigt underlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagens lunch:
Några "hot dogs" med högre kötthalt och pommes +. sallad & ketschup.

Tallrik med korv med bröd, pommes frites och sallad, toppat med ketchup och senap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagens middag:
2 hårda mackor med julskinka och senap.. plus en julmust :)

Julskinka på skärbräda med juldekorationer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har inte missat att salsicciafärs verkar ha varit en grej på sistone.
Jag har däremot missat ICAs "färdiga" pastasåser. 🙂
Kanske något att prova om man inte vill göra pastasås "from scratch".

Efter att ha läst de tre såsernas på din bild ingredienslistor på ICAs webb så kan jag inte komma på varför det står vego på en av dem men inte på åtminstone en av de andra två. Den arga så såsen innehåller ansjovis, vilket en renlärig vegetarian inte äter, men basilikasåsen kan jag inte hitta några djur i.

Är det nån här i tråden som kan lösa mysteriet?
 
Storsockret
P pmd skrev:
Jag har däremot missat ICAs "färdiga" pastasåser. 🙂
Kanske något att prova om man inte vill göra pastasås "from scratch".

Efter att ha läst de tre såsernas på din bild ingredienslistor på ICAs webb så kan jag inte komma på varför det står vego på en av dem men inte på åtminstone en av de andra två. Den arga så såsen innehåller ansjovis, vilket en renlärig vegetarian inte äter, men basilikasåsen kan jag inte hitta några djur i.

Är det nån här i tråden som kan lösa mysteriet?
Jag tror helt enkelt att det är uttalat vego just för att det är bolognese som vanligtvis är kött. Misstänker att det inte är djupare än så :)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Lasagne fortsätter att vara matlycka. Idag med broccoli och fetaost. Brooklyn IPA i glaset. Så gott att bilden kom av sig 🤷‍♂️
Men det betyder inte att det inte hände!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Tallrik med olika sorters sill och räkor, bröd, en skiva rökt lax samt en dessert med vispgrädde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tiofat med blandad mat: köttbullar, stekfläsk, potatis, lax med kryddor och grönkål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med olika kallskuret kött, en gurka, paté och en klick senap på en vit dukad bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Blev inbakad pizza på köpedeg i vanliga ugnen

Inbakad pizza på tallrik, bakad i vanlig ugn med köpedeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Planerat strömavbrott (på dyraste eldagen 😳😳😳) gjorde att vi åkte ut och åt kinabuffe till lunch.. i värmen på annat håll..

Kvällens middag bestod av egenbakad limpa, sötstark senap, julskinka och en kanna te + eldning i kakelugnen 👍😊

Skivat bröd, julskinka och sötstark senap på ett bord framför en brinnande kakelugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Inleder en ledig fredag på bästa sätt.
Skål med havregrynsgröt och sylt, glas med juice och kopp kaffe på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Havregrynsgröt och 2 koppar kaffe.
 
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inleder en ledig fredag på bästa sätt.
[bild]
Havregrynsgröt och 2 koppar kaffe.
Den ena koppen kaffe ser lite blek ut...
 
  • Haha
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Den ena koppen kaffe ser lite blek ut...
Godmorgon Äpple för tusan.. 😉
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Orkade inte fixa egen lunch idag så det blev ett besök på Elvis Burger 😛
En hamburgare med ost, sallad och pickles på Elvis Burger, med en portion pommes frites med ketchup och en läskburk bredvid på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 5 till
  • Laddar…
Blir lite slappardag idag. Korv, gulbetor och potatis. Men jag blev idiotförklarad. Är det verkligen bara jag som skalar champinjoner? Skigschampinjoner blir inte lika snygga som vanliga men ...
Champinjoner med bruna fläckar, en förpackning korv och en kniv på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.